همایش برندینگ با رویکرد رقابت پذیری پایدار باحضور اساتید برجسته برندینگ و فعالان اقتصادی در ساختمان ساپکو مشهد، برگزار شد.
کد خبر: ۲۸۰۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲ 19 August 2016
به گزارش تابناک رضوی، امیرمهدی مرادی، در افتتاحیه چهارمین همایش «برندینگ با رویکرد رقابت پذیری پایدار» بابیان اینکه موضوع پیوستن کشور به wto ازهر زمان دیگری محتمل تر است، گفت: موضوع رقابت پذیری، داشتن مزیت رقابتی و ماندگاری در بازار، به مهم ترین مباحث علمی و اقتصادی روز مبدل شده است. برند به عنوان یک مزیت نامشهود یکی از قابلیت های واحدهای اقتصادی است که با برنامه ریزی صحیح می تواند ارزش افزوده و مزیت نسبی، ایجاد نماید.
 
چهارمین همایش برندینگ با رویکرد رقابت‌پذیری پایدار در مشهد برگزار شد 
 
دبیر اجرایی همایش، تصریح کرد: مزیت رقابتی پایدار، فرآیندی پویااست که نیازهای رقابتی امروز را به موازات توانمندسازی واحد جهت تامین نیازهای رقابتی آینده، پیش بینی می کند.  
 
دبیرانجمن مدیران صنایع بااشاره به معیارهای انتخاب برندهای برتردرسال جاری، خاطرنشان کرد: معیار نخست، سیاست ها وچشم اندازهای سازمان و معیاردوم، آموزش پرسنل و حرکت کارکنان در راستای برندسازی سازمان بود.  
 
مرادی افزود: فرایندهای سازمان و میزان نوآوری های سازمان برای برندشدن مورد سنجش قرارگرفت.   
 
ارزیابی برندهای برتر براساس شاخص های هویت سازی برند، تصویرسازی برند و ارزش گذاری برند
 
وی تاکیدکرد: هویت سازی برند،تصویرسازی برند وارزش گذاری برند، موارد اصلی ارزیابی می باشند.   
دبیر انجمن مدیران صنایع، ادامه داد: اعلام نتایج ارزیابی ها به سازمان صنعت معدن خراسان رضوی ارجاع و اخذ تاییدیه سازمان، وصول گردید.  
 
مرادی با اشاره به شرایط روز پایانی سمینار، اشاره کرد و گفت: باتوجه به حضور اساتید برجسته وصاحب سبک و زمان محدود آنها، شرکت کنندگان، به موقع درسمینار حضور داشته باشند.
 
بودجه تبلیغاتی هر سازمان، به مثابه بودجه دفاعی هرکشور است
 
محمود محمدیان، عضو هیئت مدیره انجمن علمی بازاریابی ایران درادامه  چهارمین همایش «برندینگ با رویکرد رقابت پذیری پایدار» با بیان اینکه برندینگ و ارتباطات ما با جامعه، تابعی از مدل ذهنی ماست، اظهار داشت: مدل ذهنی هر فرد یا سازمان است که می تواند، موجبات پیشرفت یا عقب ماندگی یک جامعه یا سازمان را رقم بزند همانطور که  مدل ذهنی متفاوت دو کشور همسایه کره شمالی و جنوبی، دو کشور متفاوت از نظر موفقیت و پیشرفت را به وجود آورده است.
 
  محمدیان افزود: مدل ذهنی غلط هر سازمان در خصوص تبلیغات و برندینگ نیز، آسیب بزرگی برای پیشرفت آن سازمان است و در حالیکه هیچ مدیری به دنبال تضعیف برند خود نیست، بعضاً با تبلیغات غلط، بحرانهای فراوانی را به سازمان خود تحمیل می کند.
 
این مدرس دانشگاه در ادامه به طرح چندین مدل ذهنی غلط و صحیح در خصوص تبلیغات پرداخته و گفت: « کالای خوب نیاز به تبلیغات ندارد»، مدل غلط ذهنی است که ما را به سمت تبلیغات نادرست در زمان نادرست، هدایت می کند ولی در حقیقت، «شهرت و معروفیت همچون میخی است که تبلیغات، چکش محکم کردن آن است» و برندی مانند کوکا که شهرت عام و خاص است، همیشه در حال تبلیغ است چون می داند اگر از جلوی دیدگان مخاطب حذف شود، بازار نیز او را کنار خواهد گذاشت.
 
 
محمدیان  با اشاره به اینکه بودجه تبلیغاتی یک سازمان به مثابه بودجه دفاعی یک کشور است، افزود: در زمانیکه اکثر کشورهای غربی در بحران به سر می بردند، برندهای قدرتمند، آسیبی ندیدند و سازمان خود را نیز بیمه کردند.
 
محمود محمدیان دومین مدل غلط ذهنی را « تا می توانی هر طور و در همه جا تبلیغ کن» دانست و گفت: تبلیغات باید یکپارچه باشد تا مخاطب، دچار سردرگمی نشود و درواقع، صدا، جلوه و استراتژی سازمان باید واحد باشند.
 
وی تصریح کرد: «اغراق در ذات تبلیغات است»، اصطلاحی غیرعلمی است و چنین تبلیغاتی تنها سطح توقع مشتری را بالا خواهد برد و بالطبع، کار و مسئولیت سازمان را بیشتر می کند. تبلیغات باید منعکس کننده واقعیت باشد ولی به شیوه ای هوشنمندانه و بدون کم وکاست.
 
این مدرس دانشگاه بابیان این مطلب که نمی توان جلوی رفتار مصرف کننده ایستاد، گفت: در حالیکه فضای مجازی بخش جدایی ناپذیر از کمپین های ارتباطی است، هنوز برخی با این مدل غلط ذهنی که « مشتریان ما با فضای مجازی بیگانه اند»، کمپین¬های خود را تنظیم می کنند ولی باید این نکته را در نظر بگیرند که برندهای قوی، از بازار جلوتر بوده و به رفتار مصرف کننده، بها می¬دهند و امروز رفتار مصرف کننده تغییر کرده است.
 
محمدیان، شباهت در لوگو و اسم را عامل تضعیف برند، دانست و گفت: برندینگ از اصالت می آید و اصل تمایز در برندینگ نیز می گوید: هیچگاه از جمع تبعیت نکن چون تبلیغات تقلیدی، فقط اعتبار سازمان در نزد مخاطب را کاهش می دهد.
 
وی با اشاره به اینکه تبلیغات نباید صرفاً فروش را دنبال کند، افزود: اقدامات زودبازده با هدف فروش، در درازمدت آثاز منفی بر روی برند، باقی می گذارد و برندهای بزرگ، علاوه بر فروش، برقراری ارتباط احساسی با مخاطب را در دستور کار خود قرار می دهند.
 
محمود محمدیان، اظهار داشت: تبلیغات در رسانه ای که سازمان دوست دارد، صرفاً تبلیغات خوبی نمی تواند باشد. باید به تمام ابزارهای تبلیغاتی توجه کرد و از میان آنها مناسب ترین را برگزید. در حقیقت یک سازمان باید به یک کمپانی HIGH TUCH تبدیل شود که در هرجایی با مخاطب برخورد پیدا می کند. برندهای قدرتمند دنیا، الزاما بهترین های دنیا نیستند ولی با مخاطب بیشترین برخورد را دارند.
 
برندینگ محتوایی تنها راه موفقیت در بازار کنونی است  

 
 
بهنود الله وردی نیک در همایش نشان تجاری  برندینگ و رقابت پذیری با بیان اینکه ایران درعصر تبلیغات رسانه ای  گرفتار شده است و دنیا درعصر تولید محتوا قرار دارد، گفت: پیش از آنکه سرمایه خود را صرف تبلیغات رسانه ای کنیم باید محتوای مناسب تولید کنیم.
 
این مدرس دانشگاه، تصریح کرد: محتوای تولید شده نباید اغراق آمیز، تکراری و بدون توجه به نیاز مخاطب و شرایط محیطی باشد.
 
وی در ادامه افزود: در تبلیغات موثر باید فرصت نفس کشیدن به مخاطب داد و تبلیغات با حجم فراوان  و به صورت فشرده ازدحامی از محتوا ایجاد می کند.
 
الله وردی با بیان این مطلب که توجه به نقطه طلایی TSS اهمیت فراوانی داردف گفت: بسیاری از شرکت ها در تولید محتوا با هم برابرند ولی آنچه اهمیت دارد، توجه به جزئیات و وجه تمایز بین برندهاست.
 
وی در توضیح برندینگ محتوایی خاطر نشان کرد: بهترین راهکار، رجوع به عملکرد بزرگان در تولید محتواست محتوایی که تولید می شود باید قابل اعتماد وخلاقانه  باشد و با مخاطب در زمان مناسب با لحن مناسب ارتباط برقرار شود و از رویکردهای پروموشن و تمرکز بر شخصی کردن ارتباطات دوری کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار