دبیر کمیته فنی مسابقات بین المللی کاراته جام وحدت و دوستی ارومیه گفت: با اتخاذ تمهیدات لازم از سوی فدراسیون کارته جمهوری اسلامی ایران امکان حضور بانوان کاراته کای دنیا با حجاب اسلامی در مسابقاتی که در ایران برگزار می‌شود فراهم شد.
کد خبر: ۲۸۰۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶ 19 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری تسنیم از ارومیه، علیرضا احسانی امروز در حاشیه برگزاری مسابقات بین المللی کاراته جام وحدت و دوستی در ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به تاریخچه برگزاری این مسابقات اظهار داشت: نخستین دوره از این مسابقات در سال 1367 و همزمان با میلاد پیامبر(ص) در تهران برگزار شد.

دبیر کمیته فنی مسابقات بین المللی کاراته جام وحدت و دوستی ارومیه گفت: مسابقات بین المللی کاراته در آن سال با حضور کشورهایی از ایتالیا، سوریه، ترکیه و پاکستان برگزار و تیم کاراته جمهوری اسلامی ایران با غلبه بر ایتالیا به مقام قهرمانی رسید.

وی تصریح کرد: پس از آن مدتی برگزاری مسابقات متوقف شد و سپس ادامه یافت و با توقف دوباره مسابقات، ایران از مرکزیت این مسابقات خارج شده و کشورهای ترکیه و امارات به میدان آمدند که این خود ضایعه بزرگی برای ورزش کاراته کشور محسوب می شد، تا اینکه، آذربایجان غربی برای برگزاری مسابقات اعلام آمادگی کرد.

احسانی با اشاره به برگزاری مسابقات بین اللملی جام وحدت و دوستی در دو سال گذشته در ارومیه بیان کرد: خوشبختانه این مسابقات براساس استانداردهای بین المللی برگزار شده و تمامی 12 نفر اعضای شورای داوری جهان در این دوره از مسابقات حضور دارند.

دبیر کمیته فنی مسابقات بین المللی کاراته جام وحدت و دوستی ارومیه افزود: بی‌شک حضور اعضای داوران فدراسیون کاراته در ایران نشان دهنده زحمات فدراسیون و اهمیت مسابقات است.

وی اظهار داشت: خوشبختانه سیستم رفاهی و سطح برگزاری مسابقات در حد مطلوبی قرار داشته و نوید برگزاری رقابتهایی در شان ورزش کشور را می‌دهد.

دبیر کمیته فنی مسابقات بین المللی کاراته جام وحدت و دوستی ارومیه با تاکید بر آماده‌سازی تیم کاراته کشورمان برای حضور در المپیک 2020 گفت: پس از مسابقات جهانی در کشور اتریش، تیم ملی کشورمان برای شرکت در مسابقات آماده می‌شود.

احسانی با اشاره به حضور بانوان کاراته کای دنیا با حجاب اسلامی در ایران بیان کرد: در دوره آینده، بانوان ورزشکار جهان در ایران حضور می‌یابند که این خود نشانگر توان و قدرت 51 سال ورزش کاراته در ایران است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دوازدهمین دوره مسابقات بین المللی جایزه بزرگ کاراته جام وحدت و دوستی در ارومیه از 29 تا 31 مرداد در سالن شش هزار نفری الغدیر ارومیه برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار