عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس:
عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه محدودیت سطح زیرکشت محصولات استراتژیک و منابع آبی باید در راستای کشت دانه های روغنی درنظر گرفته شود،گفت:سیاست های تشویقی بهینه عاملی برای احیایی کشت پنبه است.
کد خبر: ۲۸۱۳۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰ 20 August 2016
نورمحمد تربتی نژاد درباره وضعیت تولید روغن درکشور،گفت: تا زمانی که سطح زیرکشت در صنعت کشاورزی کشورمان  اجازه می دهد؛باید تولیدات محصولاتی که منجر به تولید روغن می شوند را تقویت کنیم و این درحالی است که باید در راستای کشت دانه های روغنی نیز به دیگر محصولات استراتژیک کشاورزی خلاء ای وارد نشود.

کشت پنبه علاوه بر تامین نیاز داخلی به روغن فرصت های اشتغال نیز ایجادمی کند

نماینده  مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما محدویت سطح زیرکشت و منابع آبی در صنعت کشاورزی داریم،یادآورشد:تا جایی که سطح زیرکشت اجازه می دهد و لطمه به دیگر محصولات استراتژیک کشاورزی وارد نمی کند،می توان دانه های روغنی را نیز تولید کرد؛البته کشت گندم مزاحم  کشت دانه های روغنی نیست،زیرا کشت دانه های روغنی پس از کشت گندم و غلات عملیاتی  می شود.

تربتی نژاد،افزود:تولید پنبه به مراتب در 12 ماه  سال برای افراد  اشتغال ایجاد می کند؛بنابراین کشت پنبه علاوه بر تامین نیاز داخلی ما  به روغن،می تواند در راستای ایجاد فرصت های اشتغال  نیز  برای ما مثمرثمر باشد.

عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه منبع تولید روغن  از دانه های روغنی از  جمله سویا ،کلزا و پنبه دانه است، یادآورشد: خودکفایی در تولید روغن در گرو تقویت  تولید دانه های روغنی  و پنبه دانه است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار