رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بوشهر از نظارت بهداشت و درمان این شهرستان بر مساجد و مکان‌های میزبان معتکفین در ایام اعتکاف خبر داد.
کد خبر: ۲۸۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰ 27 April 2015
تابناک بوشهر: غلامرضا کهن یکشنبه شب در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: از تمام مساجد و مکان‌های محل برگزاری اعتکاف توسط کارشناسان بازدید کرده و کمبودها و نواقص را به سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام خواهیم کرد.

وی با تأکید بر اینکه در سه روز برگزاری مراسم اعتکاف نظارت مستمر بر پخت غذاها در سطح شهرستان نیز نظارت وجود خواهد داشت، ادامه داد: به اندازه کافی ظروف یکبار مصرف بهداشتی در اختیار سازمان‌های ذی‌ربط به منظور توزیع در مساجد و محل‌های مورد نظر قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: در ایام اعتکاف، بازرسان بهداشتی شبکه بهداشت و درمان بروجرد بر مکان‌هایی که اعتکاف در آنجا انجام می‌شود، نظارت می‌کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بوشهر با اشاره به اینکه معتکفین بهتر است برای پیشگیری از بروز بیماری و مسمومیت‌های غذایی، از خوردن غذاهای بیرون خودداری کنند و از غذایی که برای معتکفین تهیه می‌شود استفاده کنند، بیان کرد: کنترل بر پخت مواد غذایی و توزیع غذا در محل‌هایی که اعتکاف برگزار می‌شود توسط بازرسان بهداشت انجام می‌شود.

کهن افزود: همچنین غذاهای حاضر شده برای معتکفین باید با ماشین‌های کانکس‌دار حمل شود و غذاهای آماده شده نباید زودتر از دو ساعت در محل‌های اعتکاف باشد زیرا غذاهایی که بیشتر از دو ساعت در محیط باشند ممکن است فاسد شوند و سبب مسمومیت افراد شود.

وی با بیان اینکه اماکن برگزاری اعتکاف برای استفاده از آب مورد نیاز معتکفین باید از آبسردکن استفاده کنند چرا که استفاده از قالب‌های یخ ممنوع است، خاطرنشان کرد: قالب‌های یخ ممکن است در اثر حمل و نقل با زمین، دست افراد و یا هر شی آلوده شود و سبب بروز بیماری برای افراد نماید.
منبع: فارس
برچسب ها: اعتکاف در بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار