با پایان رقابت در 2 بخش کاتا و کومیته
دبیر هیأت جودو و کوراش استان قم گفت: رقابت‌های جودو قهرمانی نونهالان منطقه یک کشور با قرار گرفتن جودوکاران مستعد و آینده‌دار قم بر سکوی نایب‌قهرمانی به پایان رسید.
کد خبر: ۲۸۲۱۵۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸ 21 August 2016
به گزارش تابناک قم، علیرضا معتضدی اظهار کرد: رقابت‌های کاتا جودو رده سنی نونهالان کشور در مناطق 6 گانه توسط فدراسیون جودو و کوراش برنامه‌ریزی شده است و در مراکزی که از قبل توسط این فدراسیون مشخص شده به انجام رسید و برترین‌های خود را شناخت.

وی ادامه داد: بر همین اساس ورزشکاران منتخب هر استان در هر دو بخش کاتا و کومیته در مناطق 6 گانه با حریفان خود به رقابت پرداختند تا تیم‌ها و نفرات راه یافته به مرحله نهایی این مسابقات که برای نخستین‌بار در کشور در رده سنی نونهالان به انجام رسید، مشخص شوند.

دبیر هیأت جودو و کوراش استان قم اضافه کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده از سوی فدراسیون جودو و کوراش کشورمان، رقابت‌های بخش مبارزه این دوره از مسابقات با حضور نونهالان جودوکار متولد یازدهم دی‌ماه سال 1380 و در اوزان منهای 34، 38، 42، 46، 50، 55، 60، 73، 81 و به اضافه 81 کیلوگرم برگزار شد.

وی با بیان اینکه پانصد گرم ارفاق وزنی نیز برای جودوکاران شرکت کننده در نظر گرفته شده بود، بیان کرد: تیم جودو و کوراش استان قم یکی از تیم‌های حاضر در منطقه یک این مسابقات بود که با تیم‌های تهران، قزوین و توابع تهران برای کسب عناوین برتر به رقابت پرداخت.

معتضدی اضافه کرد: میزبانی رقابت‌های منطقه یک جودو قهرمانی رده سنی نونهالان کشور را سالن ورزشی شهدای هفتم‌تیر تهران انجام داد و نمایندگان قم در تلاش برای کسب عناوین برتر هر دو بخش مبارزه و اجرای فرم یعنی شیایی و کاتا با حریفان خود پیکار کردند.

وی عنوان کرد: رقابت‌های منطقه دو به میزبانی شهر ماکو و با حضور تیم‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و البرز به انجام رسید و در منطقه سه نیز همدان میزبان بود و رقابت‌های این منطقه با حضور تیم‌های همدان، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، لرستان و ایلام برگزار شد.

دبیر هیأت جودو و کوراش استان قم افزود: رقابت‌های منطقه چهار با جدال تیم‌های فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان و بوشهر در شیراز، منطقه پنج با رقابت تیم‌های کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان در کرمان و منطقه 6 با مصاف تیم‌های خراسان‌شمالی، گلستان، مازندران، سمنان و خراسان‌رضوی در شهرستان اسفراین به انجام رسید.

وی با بیان اینکه بر اساس موافقت فدراسیون جودو و کوراش، هر استان امکان معرفی دو تیم در این مسابقات را داشت، عنوان کرد: مرحله نهایی جشنواره بزرگ کاتا و مبارزه بخش انفرادی رده سنی نونهالان کشور روز یازدهم شهریورماه در یکی از استان‌های متقاضی برگزار می‌شود.

معتضدی در ادامه با اشاره به درخشش تیم نونهالان قم در منطقه یک این رقابت‌ها، بیان کرد: تیم جودو رده سنی نونهالان تهران که میزبان رقابت‌های این منطقه بود با استفاده از فرصت میزبانی به مقام قهرمانی دست یافت، قم نایب‌قهرمان شد و قزوین سوم شد.

وی افزود: در بخش مبارزه این رقابت‌ها امیرحسین طهماسبی در وزن منهای 50 کیلوگرم یکی از چهار جودوکار قمی راه‌یافته به مسابقه پایانی پیکارهای جودو قهرمانی رده سنی نونهالان منطقه یک کشور بود که با شکست حریف خود به مقام قهرمانی دست یافت.

دبیر هیأت جودو و کوراش استان قم ابراز کرد: همچنین در وزن منهای 34 کیلوگرم ارشیا دده‌بیگی، در وزن منهای 42 کیلوگرم محراب نوروزی و در وزن منهای 81 کیلوگرم محسن ولی‌زاده، جودوکارانی هستند که با وجود راهیابی به دیدار نهایی در نهایت عنوان نایب‌قهرمانی و نشان نقره کسب کردند.

وی یادآور شد: در وزن منهای 46 کیلوگرم یاسر رضا قلی‌گل، در وزن منهای 50  کیلوگرم امیررضا احمدی‌فر، در وزن منهای 55 کیلوگرم محمدجواد محبی، در وزن منهای 73 کیلوگرم ابوالفضل هاتفی و در وزن به اضافه 81 کیلوگرم امیرحسین سلمانی جودوکارانی هستند که برای تیم قم با کسب مقام سوم اوزان خود، مدال برنز گرفتند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار