میانگین درآمد سرانه سالانه در کشور ۱۳ میلیون تومان است که با این حساب استان گلستان با هفت میلیون تومان در رتبه بیست و هفتم کشور قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۲۸۴۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸ 25 August 2016
 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گلستان گفت: میانگین درآمد سالانه هر شهروند گلستانی معادل هفت میلیون تومان است.
داوود طبرسا ظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان، اظهار کرد: میانگین درآمد سرانه سالانه در کشور ۱۳ میلیون تومان است که با این حساب استان گلستان با هفت میلیون تومان در رتبه بیست و هفتم کشور قرار می‌گیرد.
وی افزود: درآمدهای استان گلستان بین سال‌های ۸۴ تا ۹۴، تقریبا ۱۲ برابر شده و هر ساله به طور میانگین رشد ۲۵ درصدی در این بخش داشتیم.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه درآمد سرانه در گلستان پایین است، مسئولان باید به دنبال عدالت درآمدهای عمومی استان‌ها در کشور باشند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان با بیان اینکه ۲۶ هزار و ۴۵۵ نفر در گلستان از خزانه حقوق می‌گیرند، یادآور شد: در پنج ماه نخست امسال ۳۰۰ میلیارد و ۳۸۶ میلیون تومان پرداخت شده که البته دانشگاه‌ها شامل آن نمی‌شوند.
طبرسا ادامه داد: زمانی که درآمد سرانه استان پایین باشد، یعنی فقر بر گلستان حاکم است.
وی با اشاره به درآمدهای عمومی استان گلستان در سال گذشته، گفت: مبلغ مصوب شده ۳۴۷ میلیارد و ۷۲۹ میلیون تومان بوده که ۳۵۹ میلیارد و ۹۶۸ میلیون وصول شده و حدود چهار درصد مازاد و نسبت به سال گذشته رشد ۲۷ درصدی داشتیم.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان در خصوص درآمدهای مالیاتی استان در سال گذشته، اظهار کرد: ۲۸۱ میلیارد و ۷۲۹ میلیون تومان مصوب شده که ۲۹۹ میلیارد و ۸۵۳ میلیون تومان وصول شده و حدود ۶ درصد مازاد و نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد رشد داشتیم.
طبرسا افزود: همچنین از مجموع ۲۳۵ میلیارد و ۳۴۱ میلیون تومان اعتبارات بخش هزینه‌ای، تمام آن تحقق پیدا کرده است.
وی به اعتبارات مصوب تملک اشاره و خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۲۹ میلیارد تومان مصوب شده که حدود ۷۹ میلیارد تومان آن تخصیص و به دستگاه‌های اجرایی پرداخت شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
آخرین اخبار