مدیر جهاد کشاورزی مه ولات گفت: پیش بینی می شود امسال میزان برداشت پسته تازه در این شهرستان، نسبت به پارسال 35 درصد کاهش یابد.
کد خبر: ۲۸۹۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸ 01 September 2016
به گزارش تباناك رضوي، احمد نادری با بيان اين مطلب، اظهار کرد: با توجه به خشکسالی چند سال اخیر و از سویی خاموشی منابع آبی، برآورد می شود امسال میزان برداشت پسته تر از باغ های این شهرستان از 52 هزار تن تجاوز نکند.
وی افزود: در این شهرستان روزانه نزدیک به 250 تن پسته برای مصرف تازه خوری به شهرستان های تهران، اصفهان، تبریز و شیراز ارسال می شود.
وی با بیان اینکه عملیات فرآوری پسته در این شهرستان در 43 ترمینال با 55 خط تولید انجام می شود، افزود: حدود 15 تا 20 درصد پسته تولیدی منطقه مصرف تازه خوری دارد و 80 تا 85 درصد نیز پس از فرآوری به صورت خشک در چرخه مصرف و صادرات قرار می گیرد.
نادری گفت: شهرستان مه ولات با 18هزار هکتار باغ پسته و تولید حدود 20 هزار تن پسته خشک، رتبه نخست سطح زیر کشت و تولید این محصول در استان خراسان رضوی را داشته و یکی از قطب های تولید پسته کشور است.
مدیر جهاد کشاورزی مه ولات افزود: برداشت پسته در این شهرستان از دهه اول مردادماه با برداشت پسته قرمز و گرمه آغاز و تا پایان مهرماه ادامه دارد.
مه ولات با 36 هزار هکتار عرصه باغی و زراعی، بزرگترین شهرستان باغی استان خراسان رضوی محسوب می شود و بیش از 97 درصد اشتغال این شهرستان 50 هزار نفری وابسته به بخش کشاورزی است.
این شهرستان 28 هزار هکتار عرصه باغی دارد که 18 هزار هکتار آن به گونه پسته اختصاص دارد و سالانه از این سطح 20 هزار تن پسته خشک برداشت می شود.
ارقام غالب پسته شهرستان مه ولات شامل بادامی سفید، اکبری، فندقی، کله قوچی، قرمز، گرمه و احمد آقایی است.
شهرستان 50 هزار نفری مه ولات در 207 کیلومتری مشهد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار