سردار محمد عباسی فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی :مرزبانان استان توانستند در ماه جاری 18 قاچاقچی انسان را با 813 تبعه خارجی دستگیر کنند و در این باره دستگیرشدگان تابعیت کشورهای افغانستان، پاکستان، بنگلادش و سومالی بوده که با تکمیل پرونده به مراجع مربوطه تحویل داده شدند.
کد خبر: ۲۹۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵ 02 May 2015
سردار محمد عباسی فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی :مرزبانان استان توانستند در ماه جاری 18 قاچاقچی انسان را با 813 تبعه خارجی دستگیر کنند و در این باره دستگیرشدگان تابعیت کشورهای افغانستان، پاکستان، بنگلادش و سومالی بوده که با تکمیل پرونده به مراجع مربوطه تحویل داده شدند.

نظرات کوتاه به خبرهای منتشر شده روزتابناک آذربایجان غربی،813 نفر با حداقل قد 160 سانتی متری و وزن حداقل 60 کیلوگرم از مرزهای شرق کشور از بخشهای منتهی الیه جنوب شرقی ایران،تا منتهی الیه شمال غرب کشور بدون هیچ مشکلی ایران گردی کرده اند و کسی متوجه نشده است،الان باید درست در نقطه تلاقی ایران با اروپا این افراد دستگیر شوند.

اگر به فرض محال این افراد از اهالی داعش باشند و بخواهند برای این گروه تروریستی کار کنند تکلیف چیست؟بهتر نیست ما بجای هزینه در دو منطقه و در دو مرز با آن همه تجهیزات و هزینه ،تمرکز خود را به مبادی ورودی کشور قرار دهیم تا ورودی نباشد تا دستگیری صورت گیرد؟

 کریم حسین‌زاده فرماندار چالدران با بیان اینکه باید در خصوص سالم سازی آب آشامیدنی تلاش‌های بیشتری انجام گیرد، تصریح کرد: در این شهرستان هنوز روستاهای بالای 20 خانوار از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار نیستند.

حسین‌زاده افزود: با توجه به کمبود امکانات در روستاهای این شهرستان شاهد مهاجرت از روستاها به شهرها هستیم که این امر به نوبه خود در آینده سبب بروز مشکلات متعددی خواهد شد.

این چند خبرتابناک آذربایجان غربی،آن زمان که به اصطلاح آب سالم لوله کشی شده در روستاها وجود نداشت،هم تن روستاییان سالم تر بود و هم مهاجرت کمتر .اینکه آب سالم باعث جلوگیری از مهاجرت میشود کمی عجیب به نظر میرسد !

اکثر مردم ارومیه از آهکی و املاحی بودن آب شرب گلمند هستند،حالا این آب چگونه جلو مهاجرت را میگیرد ،بماند.

به نظر ما نه به نظر کارشناسان ،عوامل متعددی در مهاجرت روستاییان به شهرها دخیل هستند.مشکل کار جای دیگری نهفته است.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، نادر قاضی‌پور امروز (سه‌شنبه 8 اردیبهشت) در تذکر شفاهی وزرا، مسئولان دولت و شبه‌دولتی،‌ نهاد، ارگان‌ها و شرکت‌ها را جهت موارد ذیل مورد خطاب قرار داد:

- پرهیز از هدر دادن بیت المال به نزدیکان و دوستان و صاحب منصبان تحت عناوین افطاری در محلهای مجلل

- علت واردات ماشینهای گران قیمت چیست؟

- علت حذف بورسیه فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق

- مفهوم مسکن اجتماعی چیست؟آیا کارگران و مستضعفان سهمی از مسکن اجتماعی دارند؟ مسکن مهر را ساماندهی وتمام کنید.

- چرا وزیر کشاورزی پاسخ سخنان کلانتری را نمیدهد؟

- آقای رئیس جمهور اعتبار 829 میلیارد تومان احیای نجات دریاچه ارومیه کجا هزینه شد؟

- چه زمانی راه آهن مراغه ارومیه افتتاح خواهد شد؟

- چرا در فدراسیون‌های والیبال، پرورش اندام و فوتبال نظارت کامل ندارید؟ هر کاری که بخواهند در این فدراسیون‌ها انجام می‌دهند، دعوت می‌کنند از کسی که با همه حتی با داعش عکس گرفته است.

- وزیر آموزشو پرورش قول استخدام 747 نیرو داده است اما با وجود اینکه ما قانون تصویب کردیم، استخدام پیش‌دبستانی‌ها را عقب انداختند.

این چند خبر

تابناک آذربایجان غربی،قاضی پور نماینده مجلس در چارچوب وظایف خود و همچنین براساس وجدان کاری که دارند ،سوالات و مطالب فوق را مطرح نموده اند.اما از ایشان باید خواست که در سطح استانی که شما نماینده مردم ان هستید نیز جای سوال و پرسش بسیار است.،حتما از این مسئولین نیز سوال کنید و منتظر پاسخ هم باشید.

شریف حاجی‌فر مربی نمونه کشوری تربیت بدنی مدارس اظهار کرده است: امروزه دو ساعت در هفته درس تربیت بدنی برای تحقق شعار سلامت در کنار تحصیل و تهذیب کفایت نمی‌کند و ما باید با انجام فعالیت‌های گسترده کاری کنیم تا دانش‌آموزان به غیر از ساعات درس، فعالیت‌های بدنی بیشتری در طول هفته داشته باشند.

این چند خبر

تابناک آذربایجان غربی،ما هم در این خصوص با شریف حاجی فر هم نظریم.بله با قل دادن یک توپ فوتبال زیر پای دانش آموزان و دو ساعت سرکار گذاشتن آنها فرهنگ ورزش و سلامتی تعریف نمیشود.اما سالهاست که مسئولین مربوطه پشت تریبونها از برنامه هایی سخن میگیوند که بیشتر برای گزارش خوب است تا عمل.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار