امام جمعه قوچان گفت: هیچیک از ائمه جمعه با موسیقی سنتی مخالف نیستند بلکه مخالفت آنان با بی بند و باری، رقاصی و تحریک جوانان است.
کد خبر: ۲۹۱۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳ 06 September 2016
به گزارش تابناك رضوي، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی دستجردی اظهار كرد: امامان جمعه با برنامه های شاد مخالف نیستند بلکه می توان با برگزاری جشن در اعیاد زمینه شادی و تخلیه انرژی جوانان را در مکانهای عمومی فراهم کرد.
وی ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی هر شهر باید یک قرارگاه فرهنگی ایجاد کند و فرمانده قرارگاه امام جمعه و مصلا به عنوان محل قرارگاه فرهنگی باشد.
امام جمعه قوچان گفت: فرهنگ اولویت ائمه جمعه کشور است زیرا اگر فرهنگ سازی صورت گیرد بسیاری از مشکلات حل خواهند شد.
وی مسائل فرهنگی را ناشی از نبود همگرایی ذکر و بیان کرد: امام جمعه وظیفه ممانعت از موازیکاری سازمانهای فرهنگی را دارد.
وی در ادامه با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: در نشستهای شورای فرهنگ عمومی بطور قطع موضوع اقتصاد مقاومتی بررسی و تلاش در زمینه بهینه سازی و صرفه جویی انرژی پیگیری می شود.
امام جمعه قوچان در مورد رسیدگی به مشکلات مردم نیز اظهار کرد: برای پیگیری و حل مشکلات مردم ابتدا به مسئولان اخطار داده می شود ولی اگر متوجه کوتاهی آنها شویم در خطبه ها اعلام خواهد شد زیرا مردم اصلیترین جایگاه ولایت هستند.
وی همچنین بر اهمیت جذب جوانان به مساجد تاکید و بیان کرد: ائمه جماعات باید ارتباط خوبی با مردم داشته باشند و برای جذب جوانان به مسجد زمینه عرفان و معنویت ایجاد شود تا هنگامی که جوانی وارد فضای مسجد می شود به آرامش دست پیدا کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار