قائم مقام وزیر کشور گفت: طرح های فوق العاده در کاهش آسیب های اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و ما نیز به دنبال اجرای این نوع طرح ها هستیم.
کد خبر: ۲۹۳۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴ 08 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، تقی رستم وندی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی که در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد با بیان اینکه در موضوع کاهش آسیب های اجتماعی ما به دنبال اقدامی خاص و طرح فوق العاده هستیم افزود: سرعت عمل در اجرای طرح ها، گستردگی و نوآوری در پوشش طرح و مشارکت مردم در آن به همراه هم افزایی میان دستگاه ها از جمله شاخص های مورد نظر ما در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.
وی ادامه داد: از معاونت سیاسی و اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین انتظار داریم گزارشی مکتوب در خصوص اقدام های انجام شده در حوزه آسیب های اجتماعی با ذکر ارقام و مستند سازی تهیه و ارائه دهند.
وی با بیان اینکه از سطح فعالیت های ستادی باید به سوی عملکردی پیش رویم، ادامه داد: دیگر با ارائه گزارش نمی توان پاسخگوی رفع آسیب های اجتماعی بود بلکه باید با انجام اقدام های فوق العاده در زمینه ناهنجار های اجتماعی و با جزئی نگری طرح ها، درصدد رفع آنها برآمد.
وی در ادامه با اشاره به تامین منابع طرح های یاد شده از سوی دولت، افزود: باید چند طرح ویژه در زمینه آسیب های اجتماعی نظیر اعتیاد و طلاق که سرمنشا بسیاری از آسیب ها بوده و ظرف مدت 6 تا 9 ماه نیز بازدهی دارند به استانداری و وزارت کشور پیشنهاد داده شود تا با تامین منابع لازم، به مرحله اجرا درآیند.
وی با بیان اینکه نباید از جذب و تاسیس مجمع خیران در حوزه های فرهنگی و اجتماعی غافل شد، اضافه کرد: استان قزوین به دلیل داشتن صبغه تاریخی و فرهنگی، با داشتن مردمانی با فرهنگ، به طور حتم در این راه موفق عمل کرده و به راحتی نیز با کمترین هزینه می تواند در کاهش آمار آسیب های اجتماعی نقش پررنگی را در سطح کشور ایفا کند.
در این جلسه نمایندگان دستگاه های حاضر به بحث و تبادل نظر در خصوص آسیب های اجتماعی و راهکارهای کاهش آنها پرداختند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار