جانشین پلیس راه سبزوار از نصب سامانه سنجش سرعت متوسط در محورهای مواصلاتی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۹۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۲ 30 April 2015
علی ابوچناری در حاشیه بازدید از محورهای مواصلاتی این شهرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به نصب سامانه سنجش سرعت متوسط در محورهای مواصلاتی این شهرستان اظهار داشت: با توجه به افزایش میزان ترددها در سطح محور مواصلاتی سبزوار ـ شاهرود و سبزوار ـ مشهد دوربین‌های جدید نظارتی در سطح این محورها نصب شده است.

جانشین پلیس راه سبزوار با بیان اینکه این دوربین‌ها توانایی سنجش سرعت وسایل نقلیه را به صورت هوشمند دارد، تصریح کرد: این سامانه متوسط سرعت خودروها و زمان طی شده در مسیرها را محاسبه می‌کند و در صورت تخلف رانندگان، جریمه آن را به صورت هوشمند در پلاک خودرو ثبت می‌کند.

وی با بیان اینکه با نصب این دوربین‌ها میزان تخلفات در مسیرها کاهش پیدا می‌کند، افزود: یکی از دلایل مهم بروز تصادفات رعایت نکردن سرعت مجاز توسط برخی از رانندگان است که متاسفانه همواره با تلفات زیادی نیز همراه است.

جانشین پلیس راه سبزوار با بیان اینکه این سامانه از اردیبهشت ماه امسال در سطح محورهای مواصلاتی نصب شده است، ادامه داد: انتظار ما از رانندگان و هموطنان عزیز رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است تا ضمن داشتن سفری ایمن جریمه‌ای نیز برای آنان ثبت نشود.

ابوچناری با بیان اینکه مردم باید خودشان ناظر بر رانندگی و رعایت قوانین باشند، ادامه داد: فرهنگ‌سازی مهم‌ترین عاملی است که می‌تواند در کاهش میزان تصادفات موثر باشد که یکی از این مسائل حفظ سرعت مجاز در هنگام رانندگی توسط افراد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار