وضعیت بلاتکلیف مدیریت تنیس استان قم سرانجام با تصمیم‌ نهایی فدراسیون تنیس و معرفی سرپرست جدید این هیات ورزشی موفق مشخص شد.
کد خبر: ۲۹۵۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵ 13 September 2016
به گزارش تابناک قم، تنیس در از اواخر دهه 1380 با توجه به درخشش تنیسورها رده‌های سنی پایه در مسابقات قهرمانی کشور ساله به سال نسبت به گذشته بیشتر در مسیر رشد و پیشرفت قرار گرفته و هر ساله عناوین متعددی را از میادین مختلف کسب می‌کند.

تنیسورهای قم نه تنها در سطح کشور و رده‌های سنی پایه بلکه در مسابقات بین‌المللی نظیر دیویس کاپ آسیا، تور تنیس آسیا، جام جونیور، جام فیوچرز و چندین رقابت‌ مهم و معتبر نظیر جایزه بزرگ تنیس ایران چهره‌های پرفروغی هستند و هر ساله برای ورزش قم افتخار آفرینی می‌کنند.

12 سال ریاست خانی در هیأت تنیس استان قم

از زمانی که فعالیت رسمی رشته ورزشی تنیس از اوایل دهه 1380 در قم آغاز شده است، تا کنون این هیات ورزشی یک رئیس هیات به خود دیده و غلامرضا خانی در مدت سه دوره متوالی چهار ساله ریاست این هیات ورزشی را بر عهده داشته است.

غلامرضا خانی از چهره‌های تحصیل کرده ورزش قم است که سال‌ها به عنوان مدیر تربیت بدنی در دانشگاه آزاد اسلامی قم فعالیت داشته و اکنون به بازنشستگی رسیده است و با پایان دوره چهار ساله ریاست خود در سال 1394 دیگر مسوولیت در این هیات ورزشی ندارد.

10 سال تلاش و زحمت برای قرار گرفتن تنیس قم در جاده موفقیت

وی تصریح کرد: تنیس قم نزدیک به 14 سال است که رسما راه‌اندازی شد و بعد از سرمایه‌گذاری بسیار خوبی که در رده‌های سنی پایه انجام دادیم اکنون به موقعیتی رسیده‌ایم که قابلیت کسب عناوین برتر تنیس ایران و درخشش در مسابقات بین‌المللی را داریم اما وضعیت هیات چندان مطلوب نیست.

دبیر هیات تنیس استان قم تاکید کرد: حرف برای گفتن در مورد مشکلات تنیس بسیار زیاد است اما واقعا به خاطر بچه‌ها حرف نمی‌زنیم، آنها در شرایطی قرار دارند که فقط و فقط باید به حضور موفق در میادین و مسابقات این رشته طبق تقویم فدراسیون تنیس فکر کنند.

وی یاد آور شد: 10 سال است زحمت کشیده‌ایم و الان موقع کسب نتیجه و قرار گرفتن تنیس قم در جاده موفقیت است، زمانی بود که اصلا در قم هیچ آثاری از رشته ورزشی تنیس نبود اما الان ما سه ملی‌پوش تنیس به نام‌های امیرحسین بادی، محمدحسین جلالیان و سینا یوسف‌زاده داریم که همراه با تیم‌های ملی به اردوهای خارج از کشور و هم به میادین متعدد بین‌المللی رفته‌اند.

حضور مربی و تنیسورهای قم در تیم‌های ملی ایران

خاتمی که خود نیز به عنوان مربی تیم ملی تنیس ایران در مسابقات آسیایی انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: دعوت شده‌های چند سال اخیر تنیس قم به تیم‌های ملی نفراتی همچون امیرحسین بادی، مهرداد میرعارفی، جواد رضازاده، علی سیفی، علی سیدصالحی، محمدحسین جلالیان و نازنین حسینی هستند.

تنیس قم دو مربی level 1 دارد و از مربی تیم ملی و چندین تنیسور ملی‌پوش برخوردار است، علاوه بر این تنیس قم هم اکنون در رنکینگ برترین‌های تنیس ایران نفر اول و سوم رده سنی زیر 18 سال ایران را در اختیار دارد، ضمن اینکه چهره ملی‌پوش همچون جلالیان در رده هشتم این رنکینگ است.

در رنکینگ برترین‌های تنیس زیر 16 سال کشور نیز نفرات دوم و هفتم رد‌ه‌بندی از قم هستند، نفر سوم رده‌بندی برترین‌های تنیس زیر 14 سال ایران نیز از قم است و این در حالی است که رنکینگ برترین‌های تنیس ایران از جمع تمام مسابقات سال معرفی می‌شود.

قم عناوین برتر تمام رده‌های سنی تنیس ایران را قبضه می‌کند

دبیر هیات تنیس استان قم با بیان اینکه قم رتبه‌ای بسیار خوب در جمع چهره‌های شاخص تنیس ایران دارد و قم در رنکینگ هر رده سنی دست‌کم هفت تا هشت نفر شاخص دارد، تصریح کرد: ما طبق تقویم فدراسیون تنیس ایران به تمام مسابقات کشوری می‌رویم تا هم قابلیت‌های تنیس قم را به نمایش گذاشت و عناوین برتر تنیس ایران را که شایسته نمایندگان قم هستند کسب کنیم.

فرشاد صفتی مدیر تیم‌های ملی تنیس ایران نیز راجع به تنیس قم می‌گوید: وضعیتی که تنیس قم در حال حاضر با درخشش استعدادها و نخبه‌های خود دارد،‌ یک وضعیت ایده‌آل است و بسیاری از استان‌ها به آن قبطه می‌خورند و به نظر من تا سه، چهار سال دیگر تنیس قم عناوین برتر تمام رده‌های سنی تنیس ایران را قبضه می‌کند.

تنیس قم که زمانی برای حضور در مسابقات لیگ تنیس باشگاه‌های کشور باید برای تشکیل یک تیم به دنبال تنیسورهایی خارج از قم می‌رفت اکنون به جایگاه و مرتبه‌ای رسیده است که می‌تواند با حضور تنیسورهای مستعد قم یک تیم قدرتمند در لیگ برتر باشگاه‌های کشور داشته باشد.

13 ماه بلاتکلیفی هیأت تنیس استان قم

تنیس استان قم در این شرایط خوب و مطلوب قرار دارد اما از مرداد ماه سال گذشته که ریاست چهار ساله غلامرضا خانی در این هیأت ورزشی تمام شده، نزدیک به 13 ماه است که رئیس این هیات ورزشی مشخص نیست، ضمن اینکه هنوز کسی هم نمی‌داند که آیا شخصی که اکنون با ابلاغ فدراسیون تنیس مسوولیت جدید سرپرستی هیات تنیس استان قم را بر عهده گرفته، شناختی از تنیس قم دارد و ظرفیت‌ها و نقاط ضعف و قوت این رشته را می‌داند یا خیر؟

بعد از یک و سال و اندی بلاتکلیفی هیات ورزشی تنیس استان قم، اکنون محمدجواد وطن‌دوست که در حال حاضر برای علاقمندان به ورزش، به ویژه خانواده تنیس چهره‌ای ناشناخته محسوب می‌شود به‌ عنوان سرپرست هیأت تنیس استان قم منصوب شده است.

ابلاغ سرپرستی هیأت تنیس استان قم، صادره از فدراسیون تنیس از سوی معاونت توسعه ورزش اداره‌ کل ورزش و جوانان استان قم به محمدجواد وطن‌دوست سرپرست جدید این هیأت تقدیم شد تا وی سکان هدایت تنیس استان قم تا زمان برگزاری مجمع انتخابات این هیأت ورزشی را در دست بگیرد.

تنیسورها سرپرست هیأت تنیس قم را نمی‌شناسند

به سراغ اهالی تنیس که می‌رویم و از آنها در مورد شناخت‌شان از سرپرست جدید این هیات ورزشی یعنی محمدجواد وطن‌دوست می‌پرسیم، به اتفاق می‌گویند او را نمی‌شناسیم، اداره کل ورزش و جوانان وی را انتخاب کرده و کسی او را در تنیس قم نمی‌شناسد.

دبیر هیات تنیس استان قم هم می‌گوید:‌ والا اگر ما هم بدانیم آقای وطن‌دوست چه کسی است، من شخصا ایشان را نمی‌شناسم و به محض اینکه متوجه شدم ایشان مسوولیت سرپرستی هیات را بر عهده گرفته، از بچه‌هایی که در تنیس هستند هم پرسیدیم اما کسی او را نشناخت.

سیدمقتدا خاتمی با بیان اینکه انتخاب ایشان با صلاحدید اداره کل ورزش و جوانان استان قم صورت گرفته است، اضافه کرد: 12 سال متوالی بود که غلامرضا خانی مسوولیت ریاست هیات تنیس را بر عهده داشت ولی آخرین دوره چهار ساله ریاست وی در مرداد ماه سال 1394 تمام شد.

قم بر بام تنیس ایران

تنیس قم در سال‌های اخیر هم در اکثر مسابقات کشوری نظیر لیگ، قهرمانی کشور و رنکینگ‌ها حضور داشت و هم در میادین برون‌مرزی و تیم‌های ملی شاهد حضور تنیسورهای قمی بوده‌ایم و هم اینکه میزبانی چندین رقابت مهم تنیس کشور را با حضور برترین‌ تنیسورهای ایران را انجام داده است که این‌ها همگی از قابلیت و ظرفیت بالای تنیس قم دارد و باید منتظر ماند و دید بعد از 13 ماه بلاتکلیفی سکان ریاست این هیات، اکنون در دوره سرپرستی یا بعد از مشخص شدن رئیس جدید هیات در چند ماه آینده چه سرنوشتی در انتظار این هیات و ورزشکاران پرتوان این رشته ورزشی موفق خواهد بود.

این در حالی است که تنیس قم علاوه بر موفقیت‌هایی که در پنج سال اخیر مسابقات مختلف داخلی و بین‌المللی کسب کرده، امسال برای نخستین‌بار در رده سنی زیر 18 سال پسران ایران موفق به کسب مقام قهرمانی بخش تیمی و همچنین قسمت انفرادی شد و بر بام تنیس ایران ایستاد.

تنیس‌بازان قم در مسابقات این رده سنی به میزبانی گرگان با اقتدار در بخش تیمی حریفان خود را شکست داده و دیدار فینال را برابر تیم هیات تنیس استان آذربایجان غربی یکی از تیم‌های قوی و همیشه مدعی تنیس ایران برگزار کرده و با شایستگی قهرمانی شدند، ضمن اینکه ملی‌پوش مستعد تنیس قم یعنی امیرحسین بادی نیز توانست در فینال بخش انفرادی رقیب خود از آذربایجان غربی را مغلوب کرده و قهرمانی ایران را به ارمغان بیاورد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار