عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: 170 میلیارد ریال برای مرمت قنات های کشور در سال جاری اختصاص یافت.
کد خبر: ۲۹۶۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱ 15 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، حمید بنایی چهارشنبه شب در جلسه بررسی مسائل و مشکلات روستای خانیک بخش کاخک گناباد افزود: از این مبلغ 18 میلیارد ریال سهم استان خراسان رضوی است که پنج میلیارد ریال آن مربوط به شهرستان گناباد می باشد.
وی اختصاص 2 میلیون تن قیر رایگان را از دیگر اقدام های دولت برای توسعه و عمران مناطق روستایی کشور در سالجاری برشمرد.
نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این میزان قیر رایگان توسط وزارت نفت در اختیار وزارت کشور، سازمان دهیاریها و شهرداری های کشور قرار می گیرد.
وی گفت: با پیگیری های انجام شده 12 هزار تن از این میزان قیر به میزان یکصد میلیارد ریال به شهرستانهای گناباد و بجستان اختصاص یافته است.
نایب رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت تدبیر و امید با وجود مسائل و مشکلات مختلف از هیچ تلاشی برای ارائه خدمات به مردم دریغ نمی کند و مردم باید قدر این فرصت را بدانند و دولت را در انجام وظایف محوله یاری دهند.
بنایی اظهار کرد: برای رونق اقتصادی و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی یا فعال شدن واحدهای تعطیل شده گناباد و بجستان 900 میلیارد ریال در سال جاری به این شهرستانها تخصیص می یابد که در صورت تحقق آن برای 800 نفر در این مناطق اشتغال ایجاد می شود.
وی همچنین خواستار استفاده از ظرفیتهای سرمایه گذاران و گنابادیها و بجستانی های ساکن دیگر نقاط کشور برای توسعه و عمران این شهرستانها شد.
فرماندار گناباد هم در این مراسم با اشاره به ثبت قنات قصبه در فهرست آثار جهانی خواستار استفاده بیشتر این شهرستان و روستای خانیک از این فرصت برای توسعه گردشگری منطقه شد.
محمد علی نبی پور افزود: دولت یازدهم در مدت فعالیت خود تاکنون با وجود محدودیتها و مشکلات بسیار با اعتدال در روش و منش و تدبیر امور، خدمتگزاری صادقانه به مردم را سرلوحه اقدامهای خود قرار داده و در نتیجه آن شاهد خدمات خوبی در کشور هستیم.
وی با بیان اینکه جامعه ما در مقاطع مختلف درگیر افراط و تفریط بود، اظهار کرد: این اقدامها مانع پیشرفت جامعه می شود و دولت یازدهم با تدبیر در ارائه خدمات بستر را برای افزایش مشارکت مردم فراهم نمود.
وی گفت: افزایش مشارکت مردم در بخش های مختلف از جمله در انتخابات سال گذشته در نتیجه روشهای اعتدال گرایانه دولت یازدهم بود که منجر به افزایش تعلق خاطر در آنان نسبت به مناطق و سرنوشت خود شد.
نبی پور افزود: شهروند مطالبه گر ، مسئولان پاسخگو به وجود می آورد و پرسشگری مردم ، پاسخگویی بیشتر مدیران را به دنبال دارد.
وی اظهار کرد: برای کاهش تنش و کمبود آب در بخش کاخک گناباد چاه رحمت آباد در آینده نزدیک به منابع تامین آب این منطقه افزوده می شود.
روستای خانیک با سابقه چند هزار ساله و جمعیت حدود 500 خانوار از توابع بخش کاخک و در 30 کیلومتری مرکز شهر گناباد واقع شده و دارای جاذبه های دیدنی بسیار از جمله قناتها، چشمه ها و مراتع دارای چشم اندازهای زیباست.
در لغتنامهٔ دهخدا از این روستا به عنوان سرزمین چشمه ها و جویها یاد شده است.
شهرستان 85 هزار نفری گناباد نیز در 287 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.
 
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار