مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان:
حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت در مراسم نکوداشت شیخ محمدحسین مقصودلو استرآبادی، افزود: هر جامعه‌ای اگر از میراث فرهنگی خود جدا شود افول آن جامعه شروع می‌شود.
کد خبر: ۲۹۶۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹ 15 September 2016
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: فاصله با میراث گذشتگان جامعه را به افول می کشاند.

 حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت در مراسم نکوداشت شیخ محمدحسین مقصودلو استرآبادی، افزود: هر جامعه‌ای اگر از میراث فرهنگی خود جدا شود افول آن جامعه شروع می‌شود.

وی افزود: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان گلستان بر اساس اساسنامه جدید یک سال قبل متولد شد و عملکرد و برنامه‌های خوبی نیز داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان تصریح کرد: شیخ محمدحسین مقصودلو استرآبادی تلاش‌های زیادی برای ارائه خدمات به مردم منطقه استرآباد کرد.

فضیلت گفت: در آموزه‌های دینی و ملی ما این مورد وجود دارد که برای هر نعمتی وظیفه شکر گذاری داریم و در غیر این صورت منجر به کفران نعمت می‌شود.

به گفته وی، باید بزرگان خود را بزرگ بشمریم، سیره عقل نیز قائل به این موضوع است، توجه به بزرگان جزو مؤلفه‌های بزرگ دین اسلام است.

فضیلت تأکید کرد: مشکل امروز ما بحران هویت است که نسل جدید را تهدید می‌کند، یکی از عناصر بحران هویت همین انقطاع نسل گذشته، حال و آینده است و این برنامه‌ها گام حداقلی در راستای رفع این بحران است.

وی افزود: نسل جوان ما باید بداند و ضرورت دارد با پیشینه آثار گذشتگان خود آشنا شود، توجه به سرمایه‌های ملی و دینی وظیفه دینی، ملی و عقلی ما است که برای استمرار حیات طیبه جامعه، با میراث فرهنگی هر جامعه آشنا باشیم.

حجت الاسلام فضیلت خاطرنشان کرد: اگر بنا باشد حرفی در عرصه‌های ملی و جهانی برای گفتن داشته باشیم باید به این مفاخر و گذشتگان توجه کنیم.

وی با اشاره به برگزاری مراسم نکوداشت شیخ محمدحسین مقصودلو استرآبادی گفت: این اقدامات در راستای توجه به دغدغه‌های فرهنگی است.

وی از برگزاری آئین گرامی داشت عبدالقاهر جرجانی، زبان‌شناس و ادیب ایرانی قرن پنجم هجری و از نخستین پایه‌گذاران علم معانی و بیان خبرداد و اظهار کرد: در کنار برگزاری همایش عبدالقاهر جرجانی، دو کتاب در معرفی برجستگان استان نیز منتشر می‌شود.

شایان ذکر است حاج شیخ محمد حسین مقصودلوی مجتهد استرآبادی، مشهورترین چهره مشروطه خواه استرآباد در بحبوحه حوادث بعد و ماقبل انقلاب مشروطه بود که در تهران و گرگان با انجام فعالیتهای مختلف سیاسی- اجتماعی به عنوان یکی از چهره های ذی نفوذ جامعه روحانیت شناخته می شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار