امام جمعه کاشمر با اشاره به این‌که انقلاب ما برگرفته از نهضت حسینی بوده است گفت: خداوند در سوره عادیات به مجاهدان فی سبیل الله و رزمندگان صدر اسلام که مبارزه و جهاد می‌کردند قسم یاد می‌کند.
کد خبر: ۲۹۷۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷ 17 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی در نخستین گردهمایی رزمندگان دوران دفاع مقدس و جوانان امروز در سالن اجتماعات امامزاده سید حمزه(ع) کاشمر که با استقبال اقشار مختلف مردم برگزار شد، اظهار داشت: نسل امروز و آینده ما باید بداند که تنها راه پیروزی در برابر دشمن غدار، مقاومت و ایستادگی است و در این راه به‌جای این‌که به دنبال برداشتن تحریم و چراغ سبز دشمن باشیم فرمایش و تأکید رهبر معظم انقلاب را در بحث اقتصاد مقاومتی عملیاتی و اجرایی کنیم.

وی بابیان این‌که پیام شهدا و رزمندگان را باید به نسل جوان به‌عنوان رمز پیروزی انتقال دهیم خطاب به جوانان و نسل جدید یادآور شد: در دوران دفاع مقدس، بسیجی 13 ساله با ابتکار خودش جمله "ورود هرگونه ترکش بدون اذن خدا ممنوع" را بر روی لباسش نوشت؛ لذا باید برای نجات نسل آینده نسل آن زمان را که چنین دید و اعتقادی داشتند معرفی کنیم.

امام‌جمعه کاشمر با اشاره به این‌که تاریخ بشریت فداکاری، ایثارگری و ازخودگذشتگی رزمندگان را در هشت سال دفاع مقدس فراموش نمی‌کند، افزود: با داشتن تاریخ پرافتخاری که رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس رقم زدند و ملتی که در کارنامه‌اش شهادت و مقاومت دارد نیازی ندارد برای رفع مشکلاتش از میز و مذاکره استفاده کند.

وی با تأکید بر این‌که ابتکار عمل در دست جوانان و نوجوانانی است که در جبهه حق حضور دارند خاطرنشان کرد: امروز چهارستون پیکر فرسوده استکبار از فریاد و تکبیر ملت ایران می‌لرزد و از آن هراس دارد؛ چراکه در دوران دفاع مقدس علاوه بر حضور مردان فداکار و ایثارگر، زنان ایرانی همچون حضرت زینب(س) رسالتشان را به سرانجام رساندند.

طباطبایی بابیان این‌که خاطرات ماندگار دوران دفاع مقدس را نباید از یاد ببریم یادآور شد: خداوند متعال در آیه 23 سوره احزاب در خصوص این‌که نباید خاطرات رزمندگان را فراموش کنیم آورده است آن‌هایی که در راه جهاد فی سبیل الله فداکاری کردند و جان خود را فدا کردند از یاد نبرید؛ لذا نام کسانی که در میدان‌های جنگ و جهاد شرکت و به شهادت رسیدند ثبت‌شده است و هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد.

وی با اشاره به این‌که انقلاب ما برگرفته از نهضت حسینی بوده است تصریح کرد: خداوند در سوره عادیات به مجاهدان فی سبیل الله و رزمندگان صدر اسلام که مبارزه و جهاد می‌کردند قسم یاد می‌کند.

امام‌جمعه کاشمر بابیان این‌که امروز نسل آینده و جوانان ما مورد تهاجم بی‌رحمانه دشمن با جنگ نرم قرار گرفتند که عفت عمومی، باور و ارزش‌های ما را به فنا می‌دهد گفت: این نسل نیاز دارد که بداند بسیجیان، رزمندگان و نوجوانان ایران اسلامی در میدان جنگ چه حال و هوایی داشتند و چگونه در برابر تهاجم ناجوانمردانه دشمنان عرشی شدند.

طباطبایی با اشاره به این‌که نباید تجربه تحقق وعده‌های الهی را در دوران هشت سال دفاع مقدس فراموش کنیم تأکید کرد: در دفاع مقدس همه دست‌به‌دست هم دادند و علیه کشور و نظام ما جنگ احزاب به راه انداختند و صدام را علیه این ملت با حمایت و پشتیبانی‌هایی که داشتند تحریک کردند اما وعده خداوند محقق شود و ملت ایران در مقابل دشمنان کذاب و مکار به پیروزی رسید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار