آیت الله سید کاظم نورمفیدی در دیداری که با حضور دهیار و اهالی روستاهای سیل زده غرب گلستان برگزار شد، بر لزوم بیمه کردن منازل روستایی تاکید کرد و گفت: با مبلغ 8 تا 10 هزار تومان می شود خانه ها را دربرابر سیل و حوادث بیمه کرد و اگر بیمه بودید مدعی می شدید.
کد خبر: ۲۹۸۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱ 19 September 2016
 آیت الله سید کاظم نورمفیدی در دیداری که با حضور دهیار و اهالی روستاهای سیل زده غرب گلستان برگزار شد، بر لزوم بیمه کردن منازل روستایی تاکید کرد و گفت: با مبلغ 8 تا 10 هزار تومان می شود خانه ها را در برابر سیل و حوادث بیمه کرد و اگر بیمه بودید مدعی می شدید.

وی خواستار تشکیل شورایی برای کمک به سیل زدگان شد و گفت: پیشنهاد می کنم مجموعه ای جمع شوند و از سطح شهرستان و استان برای کمک به سیل زدگان کمک مبالغی را جمع آوری کنند.

آیت الله نورمفیدی همچنین در این دیدار، ضمن تماس تلفنی با هلال احمر و فرمانداری خواستار حمایت بیشتر مسئولان از روستاهای سیل زده شد و بر پیگیریهای دیگری با دیگر مسئولان استانی و کشوری تاکید کرد.

در این دیدار دهیار روستای دنگلان هم به تشریح وضعیت سیل زدگان منطقه پرداخت.

 جعفر پور از تخریب 75 خانه و همچنین از بین رفتن 600 هکتار زمین کشاورزی خبرداد و گفت: مدیریت بحران همکاری نمی کند. هلال احمر هم زمان سیل مقداری کمک کرد و رفت. 

روستائیانی که منازل خود را از دست داده اند به حال خود رها شده اند.وی با بیان این که 156 راس گوسفند و 27 گاو بر اثر سیل تلف شدند، افزود: 27 خودرو هم در سیلاب آسیب دید.

 الان بخش عمده روستائیان جای خواب ندارند و در خانه اقوام خود زندگی می کنند.

وی با بیان این که به دلیل سیلاب آب چاه های فاضلاب هم بالا زده است، گفت: فرمانداری و اداره بهداشت در این رابطه کمکی به دهیاری نمی کنند و ما با اعتبار کم برای جلوگیری از مشکلات بهداشتی آهک خریده ایم.جعفرپور با بیان این که تعدادی از اهالی روستا تحت پوشش کمیته امداد هستند، خواستار حمایت های استانی برای جبران خسارت های سیلاب شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار