تابناک / شهردار لاهیجان درباره نخستین جشنواره فرهنگی اقتصادی لاهیجان درگفتگو با خبرنگارن گفت: تیم مدیریت شهری لاهیجان معتقد است که ظرفیت های این شهر، بیش از ظرفیت های جغرافیایی آن است.
کد خبر: ۲۹۸۸۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۵ 20 September 2016
تابناک / شهردار لاهیجان درباره نخستین جشنواره فرهنگی اقتصادی لاهیجان درگفتگو با خبرنگارن گفت: تیم مدیریت شهری لاهیجان معتقد است که ظرفیت های این شهر، بیش از ظرفیت های جغرافیایی آن است.

وی افزود: شهر لاهیجان هر ساله میزبان بیش از ۵ میلیون گردشگر و ۳۰ میلیون گردشگر داخل استانی می باشد که برای این که میزبان شایسته تری باشیم، باید از ظرفیت های ملی و بین المللی استفاده نماییم.

سعید آگشته با بیان اینکه افتتاحیه رویداد فرهنگی اقتصادی لاهیجان با حضور ۱۷ کشور در سطح سفیر، رایزن و دبیران کشورهای مختلف در خانه هنرمندان ایران برگزار گردید افزود: برگزاری چنین مراسمی که در حد شهرستان بود، بسیار فراتر از توان برخی از استان های کشور می باشد، که این امر نتیجه یک تفاهم و وفاق شهرستانی و استانی است.

شهردار لاهیجان گفت: در این رویداد، گالری آثار هنرمند بزرگ و ارزشمند لاهیجانی استاد حسین محجوبی و همچنین گالری از عکس عکاسان خوب این شهر و نمایشگاهی از صنایع دستی هنرمندان لاهیجان برگزار گردید که مورد استقبال هموطنان و گردشگران خارجی قرار گرفت.

آگشته با بیان اینکه رویداد فرهنگی اقتصادی لاهیجان با همکاری اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری شهرستان، اداره بهزیستی شهرستان، اداره محیط زیست شهرستان، سازمان تحقیقات چای، مرکز تحقیقات کرم ابریشم و دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان برگزار شد افزود:با توجه به آمار خوب بازدید کنندگان، اتفاق بسیار قابل توجهی در خصوص برندسازی یک شهر در حوزه ملی و بین المللی صورت گرفته است.

آگشته گفت: در اطلس سرمایه گذاری که با همکاری پژوهشکده سرمایه گذاری دانشگاه تربیت مدرس تهیه شد، حجم سرمایه گذاری ۵ هزار میلیارد ریال در حوزه های مختلف فرهنگی، گردشگری و اقتصادی تعریف شد که بسیار مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفت.

وی افزود:  با کشورهای ایتالیا، انگلیس، ژاپن، امارات و چند کشور دیگر مذاکراتی انجام گرفت که منجر به انعقاد سه تفاهم نامه و یک قرارداد شد.

شهردار لاهیجان گفت: همچنین قراردادی در خصوص شهر هوشمند، تفاهم نامه ای در خصوص احداث ۴ برج مسکونی، مذاکراتی در خصوص احداث هتل و قراردادی با یک شرکت ایرانی، کانادایی در حوزه محیط زیست جهت تولید ۳/۸ درصد انرژی برق از زباله به امضا رسید که از دیگر دستاوردهای برگزاری این رویداد می باشد.

وی افزود: رویکرد تیم مدیریت شهری لاهیجان ارتقای سطح کیفی زندگی شهری می باشد و بر همین اساس پروژه های خود را تعریف نموده و امیدواریم با حمایت مسئولین و شهروندان بتوان این مسیر را ادامه داد. /لاهیجان
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار