مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: میراث فرهنگی استان کرمانشاه آمادگی دارد در حوزه صنایع دستی ۴۰۰۰ شغل ایجاد کند.
کد خبر: ۲۹۹۲۲۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷ 21 September 2016
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، جلیلی بالایی عصر امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه سراسری صنایع دستی که در محل نمایشگاه‌های استان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به تعهدات سازمان میراث فرهنگی برای سهم 70 هزار نفری ایجاد اشتغال در کشور، استان کرمانشاه آمادگی ایجاد 4000 شغل را براساس ضوابط و شرایط تعیین شده دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه یکی از حلقه‌های مفقوده صنایع دستی بازاریابی و فروش است، عنوان کرد: وجود نمایشگاه‌ها برای معرفی هنر صنایع دستی و بازاریابی بهترین نسخه است که هنرمندان گرد هم آیند و این بخش را به نمایش گذارند.
بالایی گفت: صنایع دستی با توجه به داشتن شاخصه‌هایی همچون مردمی بودن و دانش‌زا و دانش محور بودن بهترین نمونه برای اقتصاد مقاومتی و نگاه به تولید درون است آنچنان‌که مقام معظم رهبری بارها بر اتکا به تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی تاکید داشته‌اند.
وی با اشاره به اینکه خرید مردم از کالاهای صنایع دستی کمک مستقیم به تولید داخلی است، بیان کرد: استان کرمانشاه میزبان نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی با حضور تمام استان‌ها است که به مدت پنج روز در محل دائمی نمایشگاه‌های استان برپا است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون 29 استان در این نمایشگاه حضور یافته‌اند، عنوان کرد: در مجموع 115 غرفه در 60 رشته صنایع‌دستی شامل 58 غرفه از سایر استان‌ها و 57 غرفه از استان کرمانشاه در این نمایشگاه وجود دارد.
بالایی با اشاره به اینکه از هر استان دو غرفه در این نمایشگاه فعالیت می‌کنند، گفت: با وجود اینکه آمار رسمی از تولیدکنندگان و صنعتگران صنایع دستی در استان وجود ندارد اما اکنون 30 هزار نفر در مقوله صنایع دستی استان به صورت آموزش دیده فعالیت می‌کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار