کد خبر: ۳۰۱۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳ 25 September 2016
تابناک / برگزاری یادواره شهدای بخش کلاچای رودسر، کاهش صدور گواهینامه صادراتی در استان گیلان و برگزاری مراسم اختتامیه مسابقات ورزشی هفته دولت و دفاع مقدس در راه و شهرسازی گیلان از جمله اخبار کوتاه امروز استان گیلان بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رودسر، حجت‌الاسلام والمسلمین عظیم ابراهیمی در مراسم یادواره شهدای والامقام منطقه بالانوده بخش کلاچای رودسر اظهار داشت: دشمنی آمریکا علیه ملت بزرگ ایران به‌خاطر عزتمندی و اقتدار ملت بزرگ ایران است.

رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: مادامی‌که فرهنگ ایثار و شهادت در کشور حاکم است هیچ نیرویی قادر به رویارویی با این نظام اسلامی و الهی نیست.

ابراهیمی اعلام کرد: دشمنان اسلام و انقلاب هر روز با بهانه‌های مختلف درصدد توطئه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند ولی به برکت خون شهدا، نقشه‌های شوم آنها نقش بر آب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پس از گذشت سالیان متمادی از شهادت شهدای عزیز، یادواره‌های شهدا با شور و حال خوبی برگزار می‌شود افزود: ملت بزرگ ایران با تمام وجود به شهدای خود افتخار می‌کنند و این موضوع را با حضور پرشور خود در یادواره‌های شهدا ثابت می‌کنند.

قاضی دادگاه‌های شهرستان رودسر، شهدا را مظهر عزت، شرافت و اقتدار ایران اسلامی خواند و گفت: بی‌تردید زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا انقلاب اسلامی را بیمه کرده است و انتقال فرهنگ ناب شهادت به نسل جوان نیز می‌تواند این راه را تداوم بخشد.

ابراهیمی تصریح کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران متاثر از مکتب امام حسین(ع) است و شهدای عزیزمان نیز با تأسی از سیره شهدا در راه حفظ این نظام تا پای جان ایستادند و اجازه ندادند ذره‌ای از خاک کشورمان در دست دشمنان باقی بماند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شرکت کنندگان در این مراسم با نوحه خوانی و سینه زنی یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

کاهش صدور گواهینامه صادراتی در استان گیلان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان؛ حجت الله طالایی اظهار داشت: در شهریورماه امسال تعداد 7 فقره گواهینامه صادراتی برای 233 تن کالا به ارزش حدود 7 میلیارد ریال شامل خرما و کشمش به مقصد کشورهای روسیه، آذربایجان، قزاقستان، ازبکستان ، تاجیکستان صادر شد.

رئیس اداره نظارت بر امور صادرات و واردات اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گیلان گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد 56 درصد، از نظر ارزش 82 درصد و از نظر وزن 73 درصد کاهش داشته است.

طالایی افزود: در این مدت 292 اظهارنامه واردات اجباری با آزمون 313 نمونه برای 164 هزار و 391 تن کالا مورد ارزیابی انطباق قرار گرفت که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد 51 درصد و از نظر وزن 14 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: 50 اظهارنامه تعیین تعرفه با آزمون 50 نمونه برای 29 هزار و 139 تن کالا  مورد بررسی قرار گرفت و در همین مدت میزان کارمزد خدمات کالاهای وارداتی دریافتی حدود 21 میلیارد ریال است  که در مدت مشابه سال قبل 13 میلیارد ریال بوده است.

برگزاری مراسم اختتامیه مسابقات ورزشی هفته دولت و دفاع مقدس در راه و شهرسازی گیلان

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گیلان؛ مسابقات ورزشی ویژه گرامیداشت هفته دولت و دفاع مقدس در راه و شهرسازی گیلان برای ‌کارکنان در سه رشته فوتسال و‌ طناب کشی آقایان و دارت انفرادی بانوان برگزار شد.

رئیس اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان هدف از برگزاری این مسابقات را گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر  و هشت هزار شهید دفاع مقدس استان گیلان عنوان کرد و گفت ورزش کردن باعث می‌شود دل‌ها به همدیگر نزدیک و روحیه تعاون به‌وجود آید.

محمد راکعی گفت: مسابقات فوتسال هفته دولت و دفاع مقدس با شرکت 10 تیم آغاز شد که فینال این مسابقات دیروز عصر بین تیم‌های مدیریت مسکن و ساختمان و مدیریت توسعه منابع برگزار شد که در نهایت تیم مدیریت توسعه منابع موفق شد با نتیجه 2 بر 0 حریف خود را شکست دهد و بر سکوی قهرمانی این دوره از مسابقات بایستد.

وی با اشاره به فواید ورزش در سلامت انسان اظهار داشت: ورزش کردن مردانگی و پهلوانی می‌آورد  و ورزش مهم است اما پهلوانی از قهرمانی مهمتر است و  باید هم در کار و هم در ورزش پهلوان باشیم، گذشت داشته باشیم و به یکدیگر کمک کنیم.

رئیس اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گیلان تصریح کرد:  مسابقات طناب کشی  هم برگزار شد و تیم ماشین آلات موفق شد عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات را از آن خود کند.

وی از برگزاری مسابقات دارت انفرادی بانوان  خبر داد و افزود:  26 نفر از بانوان همکار در این دوره از مسابقات شرکت کردند که در نهایت خانم‌ها مارال اسکندری، معصومه عسکری و مرجان یوسفی عنوان اول تا سوم این دوره از مسابقات را به‌دست آوردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار