به همت آستان قدس رضوی، همزمان با برگزاری مراسم اعتکاف در حرم مطهر رضوی، 10 هزار نفر نیز در 53 مسجد جامع در شهرستان‌ها و روستای موقوفه‌دار، معتکف می‌شوند.
کد خبر: ۳۰۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۷ 03 May 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی اظهار کرد: سیره رسول گرامی اسلام(ص) و اهل بیت(ع) راه‌ها و اعمال فراوانی را برای رسیدن به کمال معرفی کرده که یکی از برترین آنها سنت انسان‌ساز اعتکاف است، از این رو معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، برنامه‌های فرهنگی تبلیغی خود را به مناسبت این ایام، ویژه معتکفان حرم مطهر رضوی و 10 هزار معتکف در 53 مسجد جامع سطح کشور برگزار می‌کند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: این برنامه‌ها در قالب مناجات خوانی، قرائت قرآن کریم، اقامه نماز جماعت، سخنرانی، مدیحه‌سرایی، قرائت زیارت امین‌الله و ادعیه، بیان احکام، حلقه‌های‌معارف و اهدای‌ هدایای ‌فرهنگی ویژه معتکفین اجرا می‌شود.

حسینی با بیان اینکه، حجج‌الاسلام حسینی قمی، مهدوی‌نیا و جعفر اسلامی‌فر از جمله خطبائی هستند که در مراسم معنوی اعتکاف حرم مطهر به ایراد سخن می پردازند، افزود: مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) از جمله هادی الهی، کاظم ذوقیان، امیر عارف و مهدی سماواتی نیز در این مراسم به اجرای مداحی و مناجات خوانی می‌پردازند.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی اظهار کرد: پرسمان طب المعصومین با موضوع «آثار تغذیه در اخلاق» با حضور حجت‌الاسلام مهدوی‌نیا از جمله برنامه‌هایی است که همزمان با روز میلاد اولین امام شیعیان حضرت علی(ع) از ساعت 18:30 در جمع معتکفان حرم مطهر برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار