رئیس شورای تأمین قوچان از بازگشایی مجدد مرز باجگیران با برگزاری نشست‌های مختلف میان ترکمنستان و ایران از صبح امروز خبر داد.
کد خبر: ۳۰۴۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷ 01 October 2016
به گزارش تابناک رضوی، علیرضا قامتی صبح امروز در حاشیه برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیرو بسته شدن مرز باجگیران برگزاری نشست‌های مختلف میان دو کشور ایران و ترکمنستان در سطح وزرا، معاونین، مدیران کل دستگاه‌های امنیتی و وزارت امور خارجه و امور اقتصادی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این مذاکرات در زمینه بازارچه‌ها و حمل‌و‌نقل بوده است، تصریح کرد: خوشبختانه در آخرین نشست و توافق انجام شده با معاون وزیر امور خارجه کشور ترکمنستان، امروز 10 مهرماه شاهد بازگشایی مجدد مرز باجگیران هستیم.

فرماندار قوچان با تأکید بر اینکه تا پایان هفته نیز بازگشایی بازارچه مشترک ایران و ترکمنستان را شاهد خواهیم بود، یادآور شد: شهروندانی که در این بازارچه مشغول فعالیت بودند می‌توانند فعالیت اقتصادی خود را پس از بازگشایی از سر بگیرند.

قامتی در خصوص محدودیت‌هایی که در گذشته در مرز وجود داشته و با اشاره به اینکه آنچه تاکنون در توافق قید شده است برداشتن محدودیت‌ها خواهد بود، گفت: به هر شکل روش‌های دیپلماسی از سوی کشور ترکمنستان متفاوت است و تا زمانی که چگونگی آن در اجرا دیده نشود نمی‌توان موضوعی را مطرح کرد.

وی با اشاره اینکه هنوز مشخص نیست به شرایط ماقبل این محدودیت‌ها در مرز خواهیم رسید یا محدودیتی دیگر خواهیم داشت، تأکید کرد: اطلاع‌رسانی لازم را طی هفته آینده و پس از بازگشایی مرز، بازارچه و شروع کار اقتصادی در این منطقه انجام خواهیم داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار