این کتابخانه با هدف توانمند سازی و ساماندهی سکونت های غیر رسمی در محلات هدف توسط شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در زمینی به مساحت 365 متر مربع و با زیربنای 731 مترمربع ساخته می شود.
کد خبر: ۳۰۵۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹ 02 October 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛مراد جلیلیان روز یکشنبه اظهار کرد: این کتابخانه عمومی در یکی از محلات محروم ایلام در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بعنوان فرهنگ غنی اسلامی ساخته می شود که نشان دهنده توجه و نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به مقوله مطالعه حتی در محروم ترین نقاط شهری و روستایی است.

جلیلیان تاکید کرد:مدت پیمان اجرای این پروژه 12 ماه است و چهار میلیارد و 600 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی برای ساخت آن در نظر گرفته شده و اکنون به پیمانکار مربوطه تحویل داده شده است.

وی یادآور شد: بر ساخت و تحویل این پروژه فرهنگی در موعد مقرر اصرار داریم و تلاش خود را برای واگذاری این مرکز فرهنگی به مردم خوب محله بانبرز تا شهریور سال 96 بکار خواهیم گرفت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام از توجه ویژه مدیران استانی، معاون عمرانی استاندار، مدیران کل راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در خصوص واگذاری زمین برای ساخت این کتابخانه عمومی تقدیر کرد.

وی اضافه کرد: یکی از اعضای انجمن خیران کتابخانه ساز استان ایلام مبلغ 50 میلیون ریال به منظور تجهیز کتابخانه های عمومی شهرستان ایلام به اداره کل کتابخانه های عمومی استان اهدا کرده است.

تعداد 37 باب کتابخانه عمومی شهری و روستایی زیر نظر نهاد کتابخانه های عمومی در استان ایلام مشغول فعالیت هستند و در یکسال گذشته با عنایت دولت تدبیر و امید هفت باب کتابخانه عمومی نیز در سطح استان به بهره برداری رسیده و این روند همچنان تا رفع نیازمندی ها ادامه دارد./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار