استاندار با اشاره به وقوع سیلاب های مخرب اخیر
استاندار گلستان بر لزوم اجرای طرح های آبخیزداری و تعریض پُل های شهرستان کردکوی واقع در غرب این استان تاکید کرد.
کد خبر: ۳۰۶۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱ 03 October 2016
 استاندار گلستان بر لزوم اجرای طرح های آبخیزداری و تعریض پُل های شهرستان کردکوی واقع در غرب این استان تاکید کرد.

حسن صادقلو روز دوشنبه در شورای اداری کردکوی اظهار کرد: منابع لازم برای اجرای این گونه طرح ها که عامل موثری در جلوگیری از تکرار وارد شدن خسارت های فراوان به مردم و زیرساخت ها است، مورد تاکید و توجه قرار دارد. 
وی بیان کرد: یکی از درخواست های مسوولان شهرستان کردکوی برای جلوگیری از بروز مجدد سیل، احداث سد بر روی رودخانه غازی محله است که اگر تاثیر آن به تایید کارشناسان برسد مشکلی برای پیگیری احداث آن در مرکز استان وجود ندارد. 
استاندار گلستان افزود: برای تکرار نشدن سیل کردکوی، تهیه برنامه جامع مدیریت سیل این شهرستان ضروری است. 
صادقلو همچنین با اشاره به حادثه خیزی گلستان و با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی هر چه بیشتر برای بیمه کردن منازل، گفت: در عین حال ظرفیت های خوبی در گلستان وجود دارد که با استفاده از آن و پرداخت مبلغ بسیار اندک، خیال شهروندان در صورت بروز حوادث مشابه آسوده خواهد بود.
وی گفت: بیمه منازل را با توجه به نتایج مثبت و آرامش روانی شهروندان باید جدی گرفت و با استفاده از همه ظرفیت های موجود در راستای آن گام برداشت.
معاون استاندار گلستان هم در این جلسه بر لزوم تجدید نظر در طراحی نیوجرسی های (جداول ترافیکی) برخی جاده های استان تاکید کرد و گفت: ایراد این نیوجرسی ها ممانعت از عبور آب به پایین جاده ها و خطرآفرینی فراوان در زمان بارندگی های شدید است.
رضا مروتی اظهار کرد: ایراد چند نقطه حادثه خیز گلستان با اجرای طرح های کارشناسانه در حال برطرف شدن است که تلاش می کنیم در دیگر جاده های استان هم این معایب برطرف شود.
وی به سیل مخرب اخیر در شهرستان کردکوی اشاره کرد و گفت: یکی از عوامل اصلی بروز این حادثه دست اندازی به حریم رودخانه ها است که باید مشکل را قبل از تکرار دوباره سیل برطرف کرد. 
فرماندار کردکوی هم در این جلسه گفت: در اثر وقوع سیل های اخیر تعدادی پل در این شهرستان دچار آسیب و خسارت شده است که اگر در وقت مناسب برای ترمیم و لایروبی آن ها اقدام نشود، وارد شدن خسارت بیشتر در بارش های شدید آینده دور از انتظار نیست.
مجتبی جمالی اظهار کرد: برخی از این پل ها عرض کمی داشته و قابلیت انتقال حجم فراوان آب در بارش های شدید را ندارند فلذا خود از عوامل بحران و خسارت هستند.
فرماندار همچنین بر لزوم احداث سد بر روی رودخانه غازی محله کردکوی اشاره کرد و گفت: این سد علاوه بر جلوگیری از ورود آب به پایین دست در زمان های بارندگی، نگرانی مردم شهرستان در مورد کمبود منابع آبی را برطرف خواهد کرد.
جمالی ادامه داد: در زمان حاضر به کمک 17 حلقه چاه آب شرب شهروندان کردکوی تامین می شود که مردم از کمبود و در عین حال بی کیفیت بودن آن گلایه دارند.
به گزارش ایرنا استاندار گلستان در جریان سفر امروز خود به کردکوی از بیمارستان امیرالمومنین این شهرستان نیز دیدن کرد و در جریان روند درمان بیماران قرار گرفت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار