تعداد 24 تخت ICU با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون تومان به ظرفیت خدمت‌رسانی در بیمارستان قائم(عج) مشهد افزوده شد.
کد خبر: ۳۰۶۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸ 04 October 2016
به گزارش تابناک خراسان رضوی، روز گذشته بخش  ICU بیمارستان قائم مشهد با حضور جمعی از نیک اندیشان و خیران و مسئولان استانی و مشهد، به بهره برداری رسید.
 24 تخت ICU به ظرفیت بیمارستان قائم (عج) مشهد افزوده شد
 
دکتر مصطفی مهرابی بهار، رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جمع خیران بیمارستانی و مسئولین بیمارستان و خبرنگاران گفت: تجهیز بیمارستان قائم، با کمک خیران نمادی از همکاری و مشارکت های مردم و دولت است.
 
وی گفت : بخش‌های مختلف این بیمارستان مانند ICU،  بخش اورژانس اطفال و ساختمان فیزیوتراپی نرجس نیز با مشارکت خیران سلامت و وزارت بهداشت توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد ساخته‌ شده است.
 
 محرابی بهار از کمک یک میلیارد تومانی خواهران کلاهان برای ساخت ICU این بیمارستان خبر داد و گفت: این بخش دارای 24 تخت بیمارستانی برای بیماران است که شامل 23 تخت بستری و یک‌تخت ایزوله می‌شود.
 
 وی درباره تجهیزات بخش ICU بیمارستان قائم  گفت : این بخش با 3 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار تجهیز شده است.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، درباره روند ساخت و ساز این بخش افزود: ساخت این بخش از آذرماه سال گذشته آغاز شد و مساحت این پروژه حدود 700 مترمربع است که در کاربری قبلی آن برای سلف بیمارستان استفاده می‌شد و علاوه بر این، خیران 40 تخت را برای این بخش تهیه کردند.
 
وی گفت: عملیات اجرایی این پروژه در کوتاه‌ترین زمان صورت گرفت و تلاش شد همه زیرساخت‌ها، تأسیسات برقی و مکانیکی ویژه این ICU ساخته و تجهیز شود.
 
همچنین رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قسمتی از این آیین افتتاح icu  بیمارستان قائم(عج) گفت: تغییر کاربری سلف سرویس غیرکاربردی بیمارستان قائم، کاری پسندیده است.

مصطفی داستانی در خصوص زمان آغاز این پروژه، عنوان کرد: ساخت بخش آی.سی.یو جنرال این بیمارستان در آذر ماه سال گذشته با همت یکی از خیران مطالعه و اجرایی شد، مساحت این پروژه حدود 700 مترمربع است که در کاربری قبلی آن برای سلف بیمارستان استفاده می شد.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی این پروژه در کوتاه ترین مدت ممکن انجام شد و تمام زیرساخت ها، تاسیسات برقی و مکانیکی آی سی. یو به منظور فعالیت این بخش ساخته شد.
 
 رئیس بیمارستان قائم(عج) با اشاره به همکاری های خیران با این بیمارستان، اظهار کرد: از اقدامات زیرساختی و اساسی که در حال انجام است، راه‌اندازی اورژانس مرکزی بیمارستان قائم با مساحتی بالغ‌بر 17 هزار و 500 مترمربع در 5 طبقه است که هم‌اکنون مراحل ساخت آن در زیر سقف سوم در حال انجام است.
 
 حاشیه ها :
 
در حاشیه این همایش تجلیلی از خواهران کلاهان به عنوان خیرین سلامت  و مجریان این بخش ، برگزاز شد که حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی واعظ موسوی، استاد اخلاق و خانواده نیز در این مراسم حضور داشت.
 
در بخش پایانی این مراسم، سلف سرویس و پذیرایی غذای سالم برای مدعوین برگزار شد که البته نوشابه - که پزشکان آن را به عنوان نوشیدنی مخرب سلامت معرفی می‌کنند! - هم برای مهمانان، همراه با غذای سالم پیش بینی شده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار