مراسم یادبود استاد قندی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس خانه مطبوعات خراسان رضوی و دیگر مسئولان رسانه برگزار شد.
کد خبر: ۳۰۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۷ 04 May 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از فارس، سید سعید سرابی در مراسم یادبود مرحوم حسین قندی، استاد خراسانی روزنامه‌نگار که در محل مؤسسه فرهنگی قدس مشهد برگزار شد، اظهار کرد: استاد قندی از چهره‌های تأثیرگذار ایران بود که در حوزه آکادمیک و عملی روزنامه‌نگاری، تجربه‌های ارزشمندی به یادگار گذاشت.

وی تصریح کرد: اگر چه که استاد قندی یکی از سختگیرترین اساتید در رشته علوم ارتباطات در دانشگاه‌های کشور بود اما به دلیل خصوصیت اخلاق‌مداری، این سختگیری‌ها ذره‌ای از محبوبیت وی در بین اهالی رسانه و دانشجویان کم نکرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه روزنامه‌های تحت مدیریت استاد، همیشه داغ‌ترین و جذاب‌ترین گزارش‌ها را برای مخاطبان خود داشتند، خاطرنشان کرد: قندی آنقدر درد مردم داشت که همیشه به گزارش‌نویسی اجتماعی و فرهنگی به عنوان حرفه‌ای‌ترین قالب روزنامه‌نگاری اهمیت می‌داد.

سرابی ابداع دو تیتر در خبر و آوردن پیش زمینه خبر، توسط استاد قندی را یکی از مهم‌ترین کارهای وی دانست و اظهار داشت: وی از معدود افرادی بود که در طول دوران چهل سال فعالیت روزنامه‌نگاری، دست به ابتکار می‌زد و خلاقیت‌هایش را به شکل عملی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ابداع پیش زمینه برای خبر، سبب پیدایش سبک نرم خبر و سخت خبر از سوی این استاد فرهیخته شد.

وی با بیان اینکه ماتم و اندوه جزئی از نکوداشت آن مرحوم بوده و این اندوه برای ما خراسانی‌ها که افتخار هم استانی بودن با وی را داشتیم دوچندان است، افزود: مهم‌ترین بخش نکوداشت استاد، این است که همت بلند و تجربیات ایشان، سرلوحه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ما باشد و با تعهد و وظیفه‌شناسی بیش از پیش در این مسیر گام بردارند تا روز به روز شاهد تبلور قندی‌ها در عرصه روزنامه‌نگاری و خبر باشیم.

سعید احدیان، رئیس خانه مطبوعات خراسان رضوی نیز در ادامه با بیان اینکه باید مدت‌ها پیش از این، مراسم تجلیلی از استاد فرهیخته روزنامه‌نگاری برگزار می‌شد، گفت: این جلسات گواه این است که نام استاد قندی همیشه به نیکی برده و به نیکی نیز ماندگار می‌شود، ما به عنوان روزنامه‌نگاران هم استانی، مدیون اطلاعات و آموزه‌های استاد هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار