رئیس شورای عالی استان‌های کشور از فعالیت 38 هزار شورا در کشور خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره شورای برتر یکی از برنامه‌های سال 94 است.
کد خبر: ۳۰۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۵ 04 May 2015
غلامرضا بصیری‌پور در مراسم تجلیل و گرامیداشت روز ملی شوراها که در سالن اجتماعات استانداری خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن انتخابات، اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا در انتخابات، مسائل سیاسی و سایر مسائل فرهنگی و اجتماعی نقش مهمی دارند.

رئیس شورای عالی استان‌های کشور با بیان اینکه 117 هزار عضو در شورای عالی کشور وجود دارند، تصریح کرد: 38 هزار شورا در کشور موجود است که 35 هزار این موارد روستایی است.

وی ادامه داد: 158 شورای بخش‌ در کشور فعالیت‌ می‌کنند و هزار و 160 شورای اسلامی شهر و 427 شورای شهرستان در کشور وجود دارد که باید از ظرفیت‌های قانونی و نیروی انسانی شوراها برای پیشبرد اهداف کشور استفاده شود.

بصیری‌پور با بیان اینکه بودجه شهرداری مشهد 10 هزار میلیارد ریال است، بیان کرد: این مبلغ می‌تواند در توسعه شهرها تأثیرگذار باشد.

رئیس شورای عالی استان‌های کشور به اهمیت بحث شورا باوری تأکید کرد و گفت: فردی که شورا باور باشد شورا یاور نیز است و استان خراسان رضوی از استان‌های شورا باور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به شعار سال اظهار کرد: شوراها نمونه بارز بحث عینیت بخشیدن به شعار سال هستند.

بصیری‌پور عنوان کرد: جشنواره شورای برتر مطرح و در 12 بند نوشته شده است که در اولویت‌های سال 94 قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار