تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز انقلاب اسلامی با درس گرفتن از آموزه‌های عاشورا در برابر امپراتوری رسانه‌ای، خبری و هجمه‌های فرهنگی جهالت مدرن اومانیستی غرب ایستادگی و روشنگری می‌کند.
کد خبر: ۳۰۷۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲ 05 October 2016
به گزارش تابناك رضوي، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در مراسم دیدار با بسیجیان و پاسداران استان که در محل حسینیه مجتمع آیه‌های مشهد برگزار شد، با بیان اینکه امام حسین(ع) مظهر مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و استکبار است، اظهار داشت: جوانی که در هیأت‌های مذهبی رشد می‌کند، ذهن خود را با مفاهیم اسلامی باز می‌کند و در حالت کلی افرادی که با گفتمان عاشورا تربیت می‌شوند، در برابر آسیب‌های اجتماعی و مخاطراتی که از ناحیه دشمن متوجه آن‌هاست، کمتر آسیب می‌بینند و به‌جای تأثیرپذیری، تأثیرگذار هستند.

وی افزود: در جمهوری اسلامی به اقتضای رهبری انقلابی نهضت و فضای اسلامی حاکم بر نظام، بیشتر مدیران سیاسی و اجتماعی در دستگاه اباعبدالله(ع) رشد کرده‌اند و از خدمت به سیدالشهدا(ع) و شیعیان ایشان، آموزه‌های ارزشمندی از مدیریت، تقوا و کار تشکیلاتی فراگرفته‌اند.

وی ادامه داد: از خون عاشورائیان امواج خروشانی حاصل‌شده که روزبه‌روز بر خیل عاشورائیان زمان ما می‌افزاید، در عراق و سوریه همه شاهد ابعاد جنایات و وحشی‌گری‌های داعش و سایر مزدوران وهابی آل‌سعود هستیم و با این ‌وجود، هنوز ملت‌های آزاده این کشورها دست از مکتب عاشورا بر نمی‌دارند، در یمن همه‌روزه خانه و کاشانه مردم بی‌دفاع آن بمباران و تخریب می‌شود و زنان و کودکان آن دیار زیر آتش سنگین آل سعود هستند، اما لحظه‌لحظه بر شمار طرفداران انصارالله و گروه‌های طرفدار مقاومت افزوده می‌گردد.

رئیسی تصریح کرد: در نیجریه پس از به شهادت رساندن یاران شیخ زکزاکی و به بند کشیدن ایشان، تفکر شیعه به طرز غیرقابل‌ باوری در حال گسترش است و مردم دسته‌دسته به مکتب عاشورائیان ملحق می‌شوند، این وضع نیز فقط منحصر در نیجریه نیست و در قاره سیاه، مکتب پیشتاز که با نرخی تصاعدی در حال اشاعه یافتن هست، شیعه اثنی عشری و محب علی بن ابی‌طالب(ع) و سیدالشهدا(ع) است.

وی خاطرنشان کرد: اصلاحات اجتماعی و سیاسی‌ای که ایشان به دنبال تحقق آن بودند و خود و خانواده‌شان را در این راه فدا کردند، تنها مربوط به‌ نظام اموی آن زمان ممالک اسلامی نیست بلکه اگر سیدالشهدا(ع) امروز هم در بین ما بودند، بازهم عَلَم اصلاحات را علیه نظام استکبار جهانی بلند می‎کردند، استکبارستیزی و ظلم ناپذیری، معنای راستین اصلاح‌طلبی در جامعه است و پاسداران انقلاب اسلامی که نور چشم ملت و رهبری‌اند، صف‎شکنان لشکر امربه‎معروف و نهی از منکر حسینی هستند، به‎یقین اگر سپاه در زمان سیدالشهدا(ع) می‎بود، در صف عاشورائیان قرار داشت و امام را تنها نمی‎گذاشت، همچنان که در زمان جنگ خمینی کبیر را تنها نگذاشت.

رئیسی با بیان اینکه تحول جهانی و بیداری امت‌ها امتداد نهضت عاشورا است، گفت: امام خمینی(ره) می‎فرموند که هرچه داریم، از محرم و صفر است و مطابق این فرمایش، به‌درستی می‌توان دید که قیام عاشورا و ذات استکبارستیز نهضت کربلا الهام‌بخش بسیاری از تحولات منطقه‌ای و جهانی و جنبش‌های آزادی‌خواهانه بوده است، بیداری آفرینی و جهل زدایی‌ای که در پرتو تعالیم عاشورا صورت گرفت، بشر را متحول و بیدار کرده است.

وی تصریح کرد: کربلا تابلویی است که برای مشاهده و حظ بردن، چشم دل از انسان طلب می‌کند، توکل، ایمان، برادری، ایثار، صبر، اوج قله عبودیت پروردگار، بصیرت و مظاهر عالیه یک انسان در تسلیم شدن همگی از جلوه‌های این تابلو است و زیبایی آن‌هم در «وَ ما رَأَیتُ اِلّا جَمیلا» مشهود است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین بیان داشت: عاشورا، نهضت جهل زدایی از جامعه بشری است، در فرازی از زیارت‌نامه مشهور اباعبدالله آمده است که «بَذَلَ مُهجَتَه فیه لِیَستَنقِذَ عِبادِکَ مِنَ الجَهالَه وَ حَیرَتِه الضَّلالَه» و این بیدارگری، تنها مربوط به جهالت آن دوران نیست؛ چراکه جهالتی نوین و مزین شده به انواع ایسم‌ها و مکاتب فکری انحرافی در عصر نوین وجود دارد که برای زدودن و رها کردن بشر از یوغ آن، تنها می‌توان از تعالیم و آموزه‌های عاشورایی استفاده کرد.

وی تأکید کرد: امروز انقلاب اسلامی امتداد نهضت اباعبدالله(ع) در صحرای کربلاست و تنها علمداری است که با درس گرفتن از آموزه‌های عاشورا در برابر امپراتوری رسانه‌ای، خبری و هجمه‌های فرهنگی جهالت مدرن اومانیستی غرب ایستادگی و روشنگری می‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی ره‌آورد جاهلیت مدرن را به‌مراتب خطرناک‌تر از جاهلیت قدیمی خواند و خاطرنشان کرد: فساد، فحشا، ظلم و دروغ از دستاوردهای جاهلیت مدرن غربی است و این جاهلیت اتوکشیده و تزئین شده با انواع ایسم‎ها و مکاتب فکری، بشر امروز را علیرغم توسعه‎یافتگی درگیر خود کرده است.

وی گفت: امروز انکر منکرات در عالم نظام استکباری است که با زور، در حال تحمیل سبک زندگی خود و تغییر ذائقه ملت‌هاست و هزاران شبکه ماهواره‎ای که بر پیکره ایمان بشر امروز می‌تازد، حکم هزار تیغ تیز شمشیری را دارند که بر پیکر حسین بن علی(ع) و یارانش فرود آمدند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار