مدیرکل انتقال خون استان اردبیل گفت: امسال نیز طرح «نذر خون» با هدف سر و سامان دادن به اهدای خون در ماه محرم و صفر در اردبیل اجرا می‌شود.
کد خبر: ۳۰۷۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۷ 06 October 2016

بابک رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: همه ساله ذخایر خونی استان در ایام ماه محرم و صفر به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد که برای کنترل این وضعیت و خون‌رسانی مستمر به بیماران، امسال نیز تصمیم گرفتیم تا با نام‌نویسی از اهداکنندگان خون طرح نذر خون را در ماه محرم و صفر اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از 20 هزار و 231 واحد خونی از طریق پایگاه‌های انتقال خون به بیماران و افراد نیازمند تأمین می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه اهدای خون از ضرورت‌های تأمین سلامت عده‌ای از بیماران است که نیاز مبرم به تهیه و تدارک خون و فرآورده‌های آن دارند، ما تصمیم گرفتیم تا در ماه محرم و صفر اجرای طرح نذر خون را نیز انجام دهیم.

مدیرکل انتقال خون استان بیان کرد: امسال نیز طرح نذر خون با هدف سر و سامان دادن به اهدای خون در ماه محرم و صفر و پاسخگویی به استقبال مردم در اهدای خون در ایام ماه محرم در اردبیل اجرا می‌شود.

رضازاده به عمر کوتاه پلاکت خون و سایر فرآورده‌های خونی و ضرورت مصرف هر چه سریع‌تر آن اشاره کرد و گفت: با استفتاء و ازن مقام معظم رهبری هر فرد به نیت تاسوعا و عاشورا می‌تواند در سایر ایام ماه محرم و صفر نسبت به اهدای خون اقدام کند که در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: هموطنان برای شرکت در طرح نذر خون و بهره‌مندی از صواب خیر و نیک این عمل می‌توانند در نام‌نویسی شرکت کرده و در روز معین نسبت به اهدای خون اقدام کنند چرا که ما در طول سال نیاز به خون و فرآورده‌های آن داریم و باید به تدریج این کار انجام شود.

رضازاده بیان کرد: امیدواریم اهالی حسینی و عاشقان مکتب امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) به رغم آمادگی تمام پایگاه‌ها و اتوبوس خونگیری ما، اهدای خون خود را تنها به روز تاسوعا و عاشورا متمرکز نکنند بلکه در طول سال در این امر مقدس و مبارک مشارکت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار