دبیر شورای شهر اردبیل گفت: رفتار مستبدانه و به شیوه برده‌داری با کارگران شهرداری در شأن شورای شهر و شهرداری نیست و باید پیمانکاران دست از چنین اقداماتی بردارند.
کد خبر: ۳۰۷۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۳ 06 October 2016

به گزارش تابناک اردبیل، ناصر ناطق درآبادی در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل با بیان اینکه در ارتباط کارفرما، پیمانکار و کارگران به عنوان یک زنجیره کامل خدمات شهری باید تعامل و ارتباطی مثبت و سازنده به وجود آید، اظهار کرد: ما باید به سه اصل نظارت، اجرای عملیات و بازخورد در انجام امور در حوزه خدمات شهری توجه کنیم.

وی با بیان اینکه ما در حوزه نظارت و بازخورد کارها با مشکلاتی روبه‌رو هستیم، تصریح کرد: در حوزه نظارت به ویژه در عقد قراردادها تا حدود زیادی به ویژه در شکل عملیاتی با مشکلاتی روبه‌رو هستیم و در کنار آن شاهد جذب نیروهای سفارشی هستیم که گاه روند کار را مختل می‌کنند.

دبیر شورای شهر اردبیل بیان کرد: رفتار مستبدانه و به شیوه برده‌داری با کارگران شهرداری در شأن شورای شهر و شهرداری نیست و باید پیمانکاران دست از چنین اقداماتی بردارند.

ناطق درآبادی با انتقاد از پرداخت نشدن حق و حقوق کارگران بر مبنای قانون کار گفت: یکی دیگر از مشکلات ما کم توجهی در حوزه بازخورد نتایج کارهاست که ما در این زمینه چندان نتایج خوب و مثبت و روشنی را شاهد نیستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اگر جرایم، محدودیت‌ها و حتی تنبیهی نیز برای شرکت‌های متخلف در این زمینه پیش‌بینی شده به معنای واقعی عملیاتی نشده و تنها در حد جریمه جزئی بوده و خاتمه کار را با این شرکت‌ها شاهد نبودیم.

ناطق درآبادی با انتقاد از برخی پیمانکاران که با کارگران خود به شکل مستبدانه و به شیوه برده‌داری رفتار می‌کنند، بیان کرد: با انتشار آگهی موافق هستیم اما در بحث تنظیم قراردادها با پیمانکاران جدید باید مباحث واقعی مطرح شده و زنجیره شهرداری، پیمانکار و کارگران و حفظ حق و حقوق آنها مورد توجه قرار گیرد.

وی با اعلام مخالفت با درخواست شهرداری برای اصلاحیه بودجه و ردیف بهسازی رودخانه بالیقلو و احداث سیل‌بند از این مجموعه اضافه کرد: اگر تصویب برنامه سالانه به شکل عملیاتی و براساس نیازسنجی انجام می‌شد ما امروز شاهد اصلاحیه‌ای در بودجه‌ها نبودیم.

ناطق درآبادی ادامه داد: اگر قرار بود در ردیف اعتباری بهسازی رودخانه بالیقلو سیل‌بندی احداث شود چرا این کار در زمان تصویب بودجه انجام نشده که به نظر می‌رسد عده‌ای در صدد برخورد سلیقه‌ای با بودجه بودند و همان تاکیدات بنده که بودجه 95 براساس نیازسنجی به تصویب نرسیده، امروز شکل آشکارتری به خود می‌گیرد.

دبیر شورای شهر اردبیل گفت: ‌ما باید براساس نیازسنجی و برنامه‌های عملیاتی بودجه سالانه خود را تصویب می‌کردیم تا امروز با این مشکلات روبه‌رو نمی‌شدیم چرا که اگر قرار است در یک ردیف بودجه اصلاحیه‌ای اتفاق بیفتد، ممکن است آن را در سایر مناطق به عنوان اصلاحیه بودجه تکرار کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار