طرح ملی سرشماری نفوس و مسکن که از سال 85 هر 5 سال یکبار برگزار می شود ، امروز در حال اجرا بوده و برای اولین بار سرشماری به صورت اینترنتی انجام می شود.
کد خبر: ۳۰۷۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴ 06 October 2016
تابناک ایلام::برای اینکه بدانیم در یک کشور چه برنامه ریزی اقتصادی مفیدتر بوده و بودجه و اعتبارات بر اساس سرانه به صورت مساوی تقسیم شوند باید در ابتدا آماری دقیق از تعداد  جمعیت و اطلاعات خانوارها اطلاع کافی داشته باشیم.
طرح ملی سرشماری نفوس و مسکن که از سال 85 هر 5 سال یکبار برگزار می شود ، امروز در حال اجرا بوده و برای اولین بار سرشماری به صورت اینترنتی انجام می شود.
به منظور آشنایی هرچه  بیشتر مردم با اهمیت این طرح ملی ، سرپرست برنامه و بودجه استان تیلام در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سوالات آنها پاسخ داد.
قیصوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سرشماری عمومی نفوس و مسکن تا قبل از سال 85 هر ده سال یکبار و بعد از آن هر 5 سال یکبار انجام می شود.
وی ادامه داد: امسال برای اولین بار این طرح ملی به صورت اینترنتی انجام شده و مردم از 3 تا 24 مهرماه فرصت دارند تا به سامانه سرشماری مراجعه کرده و ازلاعات خانواده خود را ثبت نمایند.
سرپرست سارمان برنامه و بودجه استان ایلام با تاکید بر بی ربط بودن دو مقوله طرح سرشماری و یارانه های مردم عنوان داشت: اینکه تصور شود با ورود اطلاعات درست در این طرح، تاثیری در رقم یارانه به وجود خواهد شد اشتباه بوده و به هیچ وجه شدنی نیست.
وی ادامه داد: دادن اطلاعات نادرست خانوار به سامانه در حقیقت نظان اقتصادی جامعه را متزلزل می کند. چرا که تمام برنامه ریزی های کلان اقتصادی و بودجه ای بر اساس همین آمارها عملی می شوند.
این مسئول به مزیتهای انجام اینترنتی  سرشماری اشاره کرد و گفت: مهمترین جنبه مثبت این کار کاهش 30 تا 40 درصدی هزینه های دولت برای انجام طرح است.از طرفی مردم با صبر و صرف وقت بیشتری ازلاعات را به صورت دقیق وارد خواهند کرد.
وی ادامه داد: مرحله اینترنتی طرح ملی سرشماری از 3 مهرماه شروع شده و تا 24 همین ماه ادامه خواهد داشت.از طرفی کسانی که به هر دلیل نتوانند در ثبت نام اینترنتی وارد شرکت کنند، همکاران ما از 25 مهر تا اخر آبان به در منازل مراجعه کرده و سرشماری اینترنی را انجام می دهند.
قیصوری به مشوقهای در نظر گرفته شده برای مردم اشاره ای کوتاه داشت و گفت: 1000 جایزه یک میلیون تومانی برای کسانی اینترنتی ثبت نام کنند در نظر گرفته شده است. همچنین برای استان ایلام هم علاوه بر طرح تشویقی فوق 60 هزار سیمکارت رایتل و همراه اول در نظر گرفته شده است.
وی متذکر شد؛سرشماری اینترنتی در استان ایلام تا کنون روان بوده و 10500 خانوار در این طرح شرکت کرده اند.این میزان 34 درصد از پیش بینی و هدف ما را شامل می شود.
قیصوری گفت: روستاییان نیز برای انجام اینترنتی سرشماری می توانند به دفاتر ict روستایی و دهیاری ها مراجعه کرده و اطلاعات خانوار خود را ثبت کنند.
سرپرست برنامه و بودجه ی استان ایلام ادامه داد: شما اصحاب رسانه می توانید در فرهنگسازی مشارکت مردم در طرح آمارگیری بسیار مفید باشید.مردم باید بدانند و اعتماد کنند ، همین اعتماد باعث می شود مردم اطلاعات خود را به صورت درست وارد نمایند.
طرح ملی و بسیار مهم سرشماری عمومی نفوس و مسکن یک اتفاق و همکاری بسیار بزرگ بوده و تا امروز 8 مرحله از این طرح در کشور انجام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار