کد خبر: ۳۰۸۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷ 07 October 2016
 به گزارش تابناک یزد،مراسم جهانی حضرت علی اصغر(ع) با عنوان شیرخوارگان حسینی(ع) صبح امروز و همزمان با سراسر کشور در نقاط مختلف استان یزد برگزار شد.

مردم یزد امروز با حضور در حسینه‌ها و امامزادگان، مراسم جهانی حضرت علی اصغر(ع) را با سینه‌زنی و نوحه‌خوانی بر مظلومیت امام حسین(ع) و یارانش برگزار کردند.

در این مراسم مادران، لباسهای سبز و مشکلی بر تن کودکان خردسال و شیرخوار خود کرده و پیشانی بندهای مزین به نام مبارک شیرخوار دشت کربلا حضرت امام حسین(ع) را بر پیشانی آنها بسته و در این مراسم شرکت کردند.

در مرکز استان یزد این مراسم در حسینیه آقا برگزار شد و مداحان اهل بیت(ع) به نوحه خوانی در ارتباط با حضرت امام حسین(ع) و حضرت علی اصغر(ع) پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد در این مراسم با اشاره به اینکه گریه بر امام حسین(ع) از ارزش بسیار بالایی برخوردار است، اظهار داشت: امروز تمام مردم یزد، ایران و تمام مسلمانان و آزادی خواهان جهان در مراسم روز جهانی حضرت علی اصغر(ع) شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: مادران امروز فرزندان شیرخوار خود را به این مراسم آورده‌اند تا به امام حسین(ع) عرضه کنند که این سربازان آماده تداوم راه آن حضرت در رکاب امام زمان(عج) هستند.

مدرسی تصریح کرد: مردم باید قدر حضور در این مراسم‌ها را بدانند چرا که حضور در مراسم‌های عزاداری امام حسین(ع) نصیب هر کسی نمی‌شود و برگزاری چنین همایش‌هایی در زندگی آنها برکات بسیار زیادی دارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار