مشاور تولیت آستان قدس رضوی گفت: درگذشته در مرزهای زمینی با دشمن جنگیده‌ایم اما امروز دشمن از طریق فرهنگ به ما حمله کرده است و با جنگ نرم در فضاهای مجازی تمام آرمان‌های ما را به سخره گرفته است.
کد خبر: ۳۰۸۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸ 08 October 2016
به گزارش تابناك رضوي، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس فرازی‌نیا ظهر امروز در چهارمین گردهمایی 12 هزارنفری دانش آموزان حسینی با عنوان «احلی من العسل» به مناسبت شهادت حضرت قاسم(ع) در صحن جامع حرم مطهر رضوی ضمن تقدیر و تشکر از طرف تولیت آستان قدس از برگزارکنندگان این تجمع گفت: همه ما وجه مشترکی داریم و عزادار و سیاه‌پوش امام حسین(ع) هستیم و پرچم‌های مشکی و سرخی که در دستان شماست نشانه عزاداری و خونخواهی اباعبدالله(ع) است.

وی به نقل از رهبر معظم انقلاب گفت: با حرکت در مسیر فرهنگ عاشورا می‌توان امام زمانی شد و روحیه جوان امروز این است که به عشق حضرت قاسم(ع) در این مراسمات شرکت می‌کند و پرچم خونخواهی و عزای امام حسین(ع) را در دست دارد.

مشاور امور حوزه و روحانیت و امور فرهنگی تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: کسی که در رکاب امام زمانش قدم بردارد و حرف خدا را اطاعت کند محصول زندگی‌اش شفابخشی برای جامعه و کسب رضوان برای خویش همچون حضرت قاسم(ع) خواهد بود.

فرازی نیا با اشاره به نگاه حضرت قاسم(ع) به شهادت در راه خدا تشریح کرد: حضرت قاسم(ع) شهادت و جدایی از این دنیا را شیرین‌تر از عسل می‌دانست چراکه این شهادت است که جامعه را به حیات می‌رساند و کسب رضوان و رضایت الهی را برای فرد به همراه دارد.

وی توصیه کرد: چه خوب است که در فرصت جوانی به عشق حضرت قاسم(ع) و حضرت سیدالشهدا(ع) زمینه‌ساز ظهور شوید.

مشاور امور حوزه و روحانیت و امور فرهنگی تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به ویژگی‌های جوانانی که از مکتب امام زمان(عج) درس می‌گیرند تصریح کرد: این جوانان دلباخته خداوند هستند و همچنین دائم‌الذکر و جوانان عاشورایی همچون شهید فهمیده که به صبح ظهور می‌رسند ثابت‌قدم در نیت خویش هستند.

فرازی نیا بابیان اینکه دانش آموزان و جوانان حسینی چهار رابطه را در زندگی منطقی و دقیق معنا می‌کنند عنوان کرد: جوانان حسینی با کسب بصیرت و معرفت از مکتب امام حسین(ع) با ایثار و محبت رابطه منطقی با خداوند برقرار می‌کنند و به سمت شناخت و نزدیکی باوجود پروردگار حرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: جوانان حسینی در جهت داشتن رابطه منطقی و صحیح برای شناخت خود و کسب عزت‌نفس تلاش می‌کنند.

مشاور امور حوزه و روحانیت و امور فرهنگی تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به دیگر رابطه‌های معقولانه جوانان حسینی افزود: جوانان با بصیرت در رابطه با اطرافیان، فرزندی نیکو برای والدین و هم‌سنگری فداکار برای دوستان و درنهایت سربازی بامعرفت برای امام زمان(عج) خواهند بود.

فرازی نیا با اشاره به برقراری رابطه جوانان با طبیعت اظهار داشت: جوانان حسینی قوانین طبیعت را باور کرده و به شناخت ارتباط درست با طبیعت برقرار می‌کنند و تاج بندگی خداوند را بر سر می‌گذارند.

وی بابیان اینکه جوان امروز باید وظایف و تکالیف خویش را بشناسد گفت: یکی از وظایف جوان امروز اولویت‌بندی بصیرت‌مندانه در زندگی است، همچون بصیرت در برابر اطاعت از ولی، بصیرت در شناخت دشمن و بصیرت در عمل به وظیفه و تکلیف از اولویت‌های زندگی جوان است.

مشاور امور حوزه و روحانیت و امور فرهنگی تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: در مهرورزی و اطاعت از ولی‌فقیه امروزه بسیاری از جوانان در مسیر موفقیت قرارگرفته‌اند و به دنبال انجام‌وظیفه در برابر امام زمان(عج) هستند.

فرازی نیا با اشاره به‌ضرورت شناخت دشمن و راه‌های نفوذ تصریح کرد: بصیرت در شناخت دشمن یکی از اولویت‌های مهم زندگی است، درگذشته در مرزهای زمینی با دشمن جنگیده‌ایم اما امروز دشمن از طریق فرهنگ به ما حمله کرده است و با جنگ نرم در فضاهای مجازی تمام آرمان‌های ما را به سخره گرفته است.

وی اظهار داشت: فضای مدرسه صرفاً فضای علم‌آموزی نیست بلکه باید آن را فرصت کسب فیض و معرفت بدانیم و به دنبال بصیرت و معرفت اجتماعی و سیاسی باشیم.

مشاور امور حوزه و روحانیت و امور فرهنگی تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: دانش آموزان ما توانسته‌اند با کسب علم قله‌های موفقیت را فتح کنند و در مسیر خدمت به خلق گام بردارند.

فرازی نیا بابیان اینکه کربلا درس‌های زیادی برای ما دارد از واقعه کربلا به‌عنوان یک نمایشگاه عظیم یاد کرد و گفت: در این نمایشگاه غرفه اول وجود حضرت اباعبدالله (ع) است که با توجه به مکتب اهل‌بیت با محوریت امام حسین(ع) می‌توان با کسب معرفت با ایشان همراه و هم مسیر شد.

وی ادامه داد: غرفه دوم یاران امام حسین(ع) هستند کسانی که مکتب اهل‌بیت(ع) را به‌خوبی شناختند و درک کردند همچون وهب که تازه‌مسلمان شده‌ای بود که مسیر درست را انتخاب کرده و در رکاب اباعبدالله(ع) به شهادت رسید.

مشاور امور حوزه و روحانیت و امور فرهنگی تولیت آستان قدس رضوی افزود: غرفه سوم دشمنان امام حسین(ع) که به‌ظاهر مسلمان هستند اما در باطن جهالت پیش‌گرفته و در مسیر دشمنی با اسلام قرارگرفته‌اند و تدبر و تفکر در این نمایشگاه عظیم درس‌های بزرگی برای ما دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار