استاندار خراسان رضوی گفت: طرح‌های هادی در گذشته برنامه‌ریزی‌ شده است و در حال حاضر تعداد زیادی از منازل روستاها خارج از محدوده قرار گرفته‌ است که این ایراد ضرورت بازنگری در طرح‌های هادی روستایی را دوچندان می‌کند.
کد خبر: ۳۰۸۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵ 08 October 2016
به گزارش تابناك رضوي، علیرضا رشیدیان ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح هادی روستای کاریزنو بخش زبرخان شهرستان نیشابور اظهار داشت: روستاییان ما مایه عزت و شرف ما هستند، دولت مردم را ولی‌نعمت خود و خدمت به آن‌ها را بزرگ‌ترین توفیق می‌داند.

وی تصریح کرد: در مناطق روستایی اولویت باید ایجاد توازن باشد و در دولت فعلی نیز توزیع عادلانه منطقه‌ای محور همه فعالیت‌ها بوده است.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: به‌واسطه جنگ نفت که توسط رژیم سعودی آغاز شد به کشور ما و مردم خودشان فشارهایی وارد شد ولی با این ‌حال قطار خدمت‌گزاری متوقف نشد و تلاش‌های مردم و دستاوردهای آن‌ها جواب دندان‌شکنی به دشمنان انقلاب بود.

رشیدیان با اشاره به خودکفایی گندم در کشور تأکید کرد: در استان خراسان رضوی به‌اندازه 200 ماه مصرف استان گندم ذخیره‌ شده است، همچنین در تولید جو، پنبه و چغندر توانستیم رتبه نخست کشور را کسب کنیم و این به‌واسطه مردم روستا بوده است.

وی خاطرنشان کرد: روستاییان با توجه به کمبود آب برای استقلال غذایی کشور تلاش بسیار زیادی کردند، قدم‌های بزرگی برداشتند و مستحق مدال طلای خدمت به کشور هستند.

استاندار خراسان رضوی تأکید کرد: طبق برنامه پنجم توسعه قرار بود هزار و 422 خانه بهداشت در استان راه‌اندازی شود و به لطف خدا به این تعداد رسیدیم.

رشیدیان با اشاره به اینکه دو سال قبل برخورداری روستاییان بالای 20 خانوار از نعمت گاز حدود 63 درصد بود، گفت: تا پایان امسال این میزان به 87 درصد خواهد رسید، همچنین با اضافه کردن به ظرفیت دهیاری‌های استان 925 خودرو متناسب با نیاز آن‌ها تحویلشان شده است.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه طرح‌های هادی درگذشته برنامه‌ریزی‌شده است و در حال حاضر تعداد زیادی از منازل روستاها خارج از محدوده قرار گرفته‌اند، این ایراد، بازنگری در طرح هادی روستایی را ضروری می‌نماید و باید در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار بگیرد.

اقتصاد مقاومتی بدون توجه به روستاها غیرممکن است

در ادامه معاون عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید روز روستا نام‌گذاری شد و دلیل آن توجه بیشتر برنامه‌ریزان کشور به روستاییان بود که خوشبختانه این نام‌گذاری برکات خود را نشان داد.

رضا شاملو ادامه داد: بسیاری از مسؤولان به این نتیجه رسیده‌اند که اقتصاد مقاومتی بدون توجه به روستاها سخت و تا حدودی غیرممکن است.

وی افزود: با هر نگاهی که به روستاها نگاه کنیم ارزش آن‌ها را خواهیم دید، حتی در بحث امنیتی هر روستا دژی محکم برای نظام اسلامی است و روستاهای مرزی به‌عنوان مرزبانان این کشور جایگاه ویژه‌ای دارند.

معاون عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان داشت: طی سه سال گذشته بر روی طرح هادی روستاها متمرکز بوده‌ایم و توانستیم حدود 37 هزار روستا یعنی 98 درصد روستاهای بالای 20 خانوار کشور را دارای طرح هادی مصوب کنیم.

شاملو تأکید کرد: در 15 هزار روستا طرح هادی به اتمام رسیده است و 2 هزار و 180 کیلومتر شبکه معابر روستایی آسفالت شده است.

وی با اشاره به اجرای دو برنامه چهارساله این سازمان خاطرنشان کرد: 3 میلیون واحد روستایی سنددار شده‌ و مقاوم‌سازی مدارس و منازل روستاها نیز با توجه به‌ضرورت آن در حال پیگیری است و در حال حاضر یک‌میلیون و 870 هزار مسکن نیز مقاوم‌سازی شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیشابور و فیروزه نیز گفت: طرح هادی روستای کاریزنو با بیش از 204 خانوار توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تکمیل پیاده‌روسازی و جداره‌سازی معابر امروز به‌صورت رسمی امروز افتتاح شد.

جواد محمدیان خاطرنشان کرد: 950 متر طول مسیر پیاده‌روسازی و بازگشایی مسیر بود که درمجموع 9 هزار و 858 مترمربع از مسیر نیز آسفالت شد.

وی تصریح کرد: طرح هادی 12 روستای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیشابور و فیروزه در حال حاضر نیمه‌تمام است که در سال گذشته و امسال بالغ‌بر 116 هزار و 301 مترمربع آسفالت شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیشابور و فیروزه گفت: همچنین از محل تخصیص 3 هزار و 885 تن قیر تهاتری تعداد 21 روستا با سطح 138 هزار و 17 مترمربع آسفالت شده است.

محمدیان ادامه داد: از محل 221 تن قیر مصرفی نیز سطح 25 هزار 921 مترمربع از پنج روستای شهرستان‌های نیشابور و فیروزه آسفالت شد و بدین ترتیب بیش از 5 هزار خانوار از اهالی روستاهای این دو شهرستان از نعمت آسفالت برخوردار شدند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار