مدیرکل حوزه ریاست سازمان جنگل‌ها و مراتع:
مدیرکل حوزه ریاست سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور گفت: در 1.5 ماه اخیر از دخل و تصرف غیرقانونی بیش از 4 هزار هکتار از اراضی ملی جلوگیری شده و این اراضی خلع ید شده است.
کد خبر: ۳۰۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴ 04 May 2015
به گزارش فارس، نگهدار اسکندری در جریان معارفه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل در پاسخ به سئوالات تعدادی از خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: سازمان جنگل‌ها و مراتع با هرگونه زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی در سال جدید به عنوان یک سیاست کاری مشخص مبارزه کرده و اجازه نمی‌دهد سودجویان با تخریب این اراضی به ساخت و ساز بپردازند.

وی افزود: ما در سطح ملی توسعه 14 میلیون هکتار برنامه‌های آبخیزداری و 10 میلیون هکتار جنگل‌داری جدید را دنبال می‌کنیم و تلاشمان بر این است تا بخشی از کاستی‌ها و بی‌توجهی‌های گذشته به نحوی جبران شود.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور حفاظت و احیای گونه بلوط را در جنگل‌های کشور از اولویت برنامه‌های سازمان اعلام کرد و یادآور شد: ما در کنار احیا و توسعه برنامه‌های جنگل‌داری به شکل اقتصادی سعی می‌کنیم تا اهداف و برنامه‌هایمان را در این حوزه مورد حمایت و دقت نظر قرار دهیم.

اسکندری با اشاره به توسعه 2.5 میلیون هکتار جنگل با ارزش افزوده اقتصادی عنوان کرد: در این راستا طرح توسعه جنگل فندقلو را نیز در اردبیل به عنوان یک برنامه جدی در اولویت قرار دادیم.

این مسئول از منابع طبیعی به عنوان نبض حقیقی توسعه پایدار یاد کرد و ادامه داد: در روایات دینی و اسلامی‌مان از منابع طبیعی به عنوان انفال یاد شده است تا همه این موهبت الهی را قدر دانسته و در حفاظت از مراتع جنگل‌ها و تولید گونه‌های مختلف تلاش و جدیت داشته باشند.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور به مبارزه با زمین‌خواری و خلع ید 4 هزار هکتار اراضی ملی اشاره کرد و گفت: ما از همراهی مسئولان قضایی در این زمینه قدردانی می‌کنیم و بر این باوریم که در همه استان‌ها با تقویت یگان حفاظت طرح‌های مبارزه با زمین‌خواری و تخریب اراضی ملی با قوت و قدرت اجرایی شود.

اسکندری با رد شایعات مبنی بر جابجایی مدیران در سطح منابع طبیعی با دیدگاه سیاسی بیان کرد: حوزه فعالیت ما نه سیاسی است و نه قصد سیاسی کردن آن را داریم بلکه اکثر عزل و نصب‌ها فنی و بر اساس تجارب افراد است که در اردبیل نیز با اصرار محسن‌زاده مبنی بر حضور در یک عرصه دیگر شاهد انتصاب شهامت هدایت به عنوان مدیرکل جدید منابع طبیعی هستیم تا در این عرصه فعالیت کند.

وی چندین توصیه نیز به مدیرکل جدید منابع طبیعی استان اردبیل داشت تا در قدم اول بحث اعتمادسازی را به عنوان یک اولویت در نظام اداری و سیاسی یادآور شد و افزود: خواسته ما از مدیران استانی این است که به افزایش اعتماد مردمی کمک کنند.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور یادآور شد: در منابع طبیعی قانون باید به عنوان یک اصل مورد توجه قرار گیرد و اجرا شود هر چند که ما قانون احیا، حفاظت، بهره‌برداری و ... را در حوزه مراتع، جنگل‌ها و آبخیزداری شاهد هستیم.

اسکندری احترام و تکریم مردم را به عنوان توصیه سوم یادآور شد و گفت: ما در سال‌های اخیر توانسته‌ایم بیش از 3 میلیون هکتار از اراضی ملی را در کشور به مردم و صاحبان واحدهای صنعتی واگذار کنیم که این در راستای تعامل بیشتر با مسئولان اجرایی بوده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار