مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
کرمانشاه- مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: نمایشگاه توانمندی‌های صنایع غذایی در قالب ۵۶ غرفه به مدت سه روز در کرمانشاه برپا می‌شود.
کد خبر: ۳۰۹۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶ 09 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از مهر، شهریار مستوفی امروز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در کرمانشاه اظهار داشت: در دنیای امروز آب وهوا در حال تغییر و دگوگونی است و کشاورزی هم باید تغییر کند.

مستوفی از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صنایع غذایی در کرمانشاه خبر داد و گفت: این نمایشگاه در قالب ۵۶ غرفه از بیست و چهارم لغایت بیست و ششم مهر ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های کرمانشاه برپا می‌شود.

وی همچنین از برگزاری صبحانه سالم در ادارات استان از جمله استانداری و اجرای برنامه‌های آموزشی خبر داد و گفت: منشأ ۷۶ درصد بیماری‌های غیرواگیر تغذیه ناسالم است.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: مصرف سرانه قند در ایران ۶۶ گرم است در حالیکه متوسط جهانی ۴۵ گرم است همچنین مصرف نمک در ایران ۱۲.۵ گرم بوده در حالیکه متوسط جهانی ۵ گرم است.

وی با اشاره به میزان بالای مصرف چربی و نمک در ایران و نیز کرمانشاه اظهار کرد: مصرف سرانه چربی باید ۱۵ گرم باشد اما در ایران ۵۰ گرم و در استان کرمانشاه ۶۷ گرم و وضعیت بدتر است.

مستوفی کاهش قند، چربی و نمک در سرانه مصرف را هدف امسال عنوان کرد و گفت: اصلاح الگوی مصرف و کاهش مصرف مواد غذایی زیان‌بار مورد تاکید ما است.

وی در خصوص کالاهای قاچاق و کشفیات آن در استان نیز گفت: سال گذشته ۵ میلیون و ۵۴۶ هزار و ۲۰۰ نخ سیگار قاچاق در استان معدوم شد و در ۶ ماهه نخست امسال نیز ۶۳۷ تن مواد غذایی کشف شد.

مستوفی بیان کرد: سال گذشته رصد ۱۵ محصول کشاورزی و کنترل آن را در برنامه داشتیم و امسال این عدد به ۱۹ محصول افزایش یافته است.

وی همچنین به صبحانه سالم به عنوان نیاز ضروری افراد اشاره کرد و گفت: پنیر کم چرب و کم نمک، نان سبوس‌دار، میوه، گوجه و خرما یک صبحانه سالم را تشکیل می‌دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار