رئیس پلیس فتا کرمانشاه
رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: هدف بازی‌های رایانه‌ای غرب ترویج خشونت و درگیری در کودکان و نوجونان است و والدین باید ضمن آگاهی لازم، نظارت بیشتری بر استفاده فرزندان از شبکه‌های اجتماعی اعمال کنند.
کد خبر: ۳۰۹۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵ 10 October 2016
به گزارش تابناک و به نقل از فارس،علی کریمی امروز اظهار داشت: شبکه‌های اجتماعی و فضای‌مجازی با استقبال گسترده‌ای از سوی کاربران اینترنتی در کشور مواجه هستند و والدین باید نظارت بیشتری بر استفاده کودکان از ابزارهای ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی اعمال کنند.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: فرزندان ما نسل نخست در ارتباط با تلگرام هستند در حالی که اطلاعات کافی در استفاده صحیح از این وسیله را ندارند و از طرفی والدین نیز کنترل و اطلاعات محدودی در هدایت نوجوانان نسب به استفاده از این فناوری را دارند.

به گفته این مسؤول، در مرحله نخست باید والدین آگاهی لازم و صحیح در استفاده از این وسایل ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی را کسب کنند و با نظارت بیشتر بر رفتار و عملکرد فرزندان بتوانند در تربیت نسل آینده‌ساز کشور موثر و مسلط باشند.

وی یادآور شد: در گذشته استفاده از تکنولوژی و وسایل ارتباط جمعی تاثیر بسزایی بر فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی و... ایجاد نمی‌کرد و امروز نیز با وجود حجم گسترده این وسایل و تجهیزات الکترونیکی باید با برنامه‌ریزی منسجم و فرهنگی حرکت کنیم.

کریمی با بیان تاکیدات مقام معظم رهبری در سال 89 و در جلسات شورای عالی کشور درخصوص استفاده از فضای‌مجازی بر کاربرد هدفمند این ابزار در راستای پیشرفت کشور، افزود: برای جلوگیری از جرائم اینترنتی، قانونی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و براساس آن نیروی انتظامی در بهمن سال 89 پلیس فتا را تشکیل داد و در سال 90 این پایگاه انتظامی و امنیتی در استان کرمانشاه راه‌اندازی شد.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: جوانان ملت ایران اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس با شهامت و شجاعت از میهن اسلامی دفاع کردند و به دشمنان اجازه نفوذ به مرزهای کشور را ندادند.

این مسؤول تصریح کرد: امروزه با تشکیل گروه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، دشمن با هجمه‌های فرهنگی در قلب و مغز جوانان نفوذ کرده و اعتقادات مذهبی آنان را هدف گرفته است، حتی با برخی بازی‌های رایانه‌ای و ارائه چند قسمت آنلاین بازی‌ها و ترغیب کودکان و نوجوانان به خرید قسمت‌های دیگر عملا درگیری و خشونت را در جامعه ترویج می‌دهند.

وی تاکید کرد‌: نوجوانان باید با کسب آگاهی لازم، فریب شیاطین اینترنتی را نخورند و والدین نیز کنترل بیشتری بر استفاده کودکان و نوجوانان از شبکه‌های اجتماعی اعمال کنند.

به گفته این مسؤول، برنامه و نرم‌افزار «مکان‌نما» برای کنترل بیشتر والدین بر رفتار کودکان در شبکه‌های اجتماعی طراحی شده است که در سایت فتا نیز قابل دسترسی است و والدین می‌توانند با نصب آن در سیستم کامپیوتری یا تلفن همراه فرزندان خود بیشتر بر رفتار آن‌ها نظارت کرده، حتی محدویتی در تعداد شماره‌های ارتباطی با دیگران در شبکه های اجتماعی اعمال کنند.

کریمی به برنامه‌ریزی گسترده در پشت پرده این هجمه‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: برای خنثی‌سازی این تهاجم‌های فرهنگی، استکباری و دین ستیزی باید همه فرهیختگان ملت نیز طرح و برنامه علمی، فرهنگی، مذهبی، آموزشی و... در راستای تربیت دینی و اسلامی نسل آینده‌ساز کشور و حفظ ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را ارائه و تولید کنند.

وی با اشاره به برخی عوارض و خطرات جسمانی استفاده از این شبکه‌های اجتماعی، گفت: استفاده روزانه پنج الی 6 ساعتی از این ابزار و وسایل الکترونیکی در فضای مجازی از نظر تحقیقات پزشکی سبب خمیدگی پشت، چشم درد و... در نوجوان و جوانان می‌شود که باید مراقبت بیشتری بر سلامت جسمانی آنان لحاظ شود.

کریمی با اشاره به برخی فواید استفاده از شبکه‌های اجتماعی از جمله انتقال پیام و تبلیغات گوناگون در قالب نامه‌های الکترونیکی، ایمیل اینستاگرام و... ظرف مدت زمان کوتاه و با سرعت بسیار، ادامه داد: تلگرام و شبکه‌های اجتماعی می‌توانند با استفاده مثبت و مفید در راستای خدمت به پیشرفت علم و صنعت قرار بگیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار