رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: دانشگاه علوم اسلامی رضوی تاکنون حدود 300 قاضی را پرورش داده است که در قوه قضاییه مشغول به فعالیت هستند.
کد خبر: ۳۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶ 06 February 2015

به گزارش تابناک،حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه در گردهمایی فارغ‌التحصیلان رشته تفسیر، علوم قرآنی و حدیث دانشگاه علوم اسلامی رضوی در دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اشاره به همکاری‌های این دانشگاه با قوه قضاییه اظهار کرد: با توجه به گزارش‌های قوه قضاییه تاکنون هیچ تخلفی از قضات فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشاهده نشده است.

وی با اشاره به رشد بی‌بدیل علوم قرآنی در فضای آموزشی آستان قدس رضوی، اظهار کرد: در ابتدای انقلاب که به دستور امام خمینی(ره)، آیت‌الله واعظ طبسی به عنوان تولیت آستان قدس رضوی منصوب شد، پیش بینی می‌شد، وی با تلاش بسیار زیاد بتواند علوم قرآنی را در این فضا تثبیت کنند.

امام جمعه موقت مشهد افزود: این رشد و پیشرفتی که هم‌اکنون در حوزه علوم قرآنی مشاهده می‌شود، نتیجه برنامه‌ریزی تولیت این مجموعه و ایجاد دانشگاه در فضای بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) است.

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با بیان اینکه «این گردهمایی همانند سال گذشته با هدف استفاده از ظرفیت‌های فارغ‌التحصیلان سابق این دانشگاه برگزار شده است» گفت: امسال نیز با انتشار فراخوان و دعوت توانستیم از 208 نفر از فارغ‌التحصیلان، اساتید و کسانی که در حال انجام فعالیت‌های پژوهشی و قرآنی با حداقل مدرک کارشناسی ارشد از این دانشگاه هستند را در این مکان گرد هم آوریم.

فرزانه با تاکید بر اینکه این دانشگاه علوم اسلامی رضوی اساتید بسیاری را به حوزه‌ها و بخش‌های مهم کشور فرستاده است، خاطرنشان کرد: از این دانشگاه اساتید بسیاری در دانشگاه‌های غیرانتفاعی، دانشگاه‌های ملی و همچنین قوه قضاییه به عنوان قاضی مشغول به فعالیت هستند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار