مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد گفت: 80 درصد جمعیت مشمولان بیمه اجتماعی کشاورزان استان هنوز زیرپوشش بیمه قرار نگرفته اند.
کد خبر: ۳۱۰۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۶ 11 October 2016
به گزارش تابناک یزد،حسن ابراهیمی افزود: در استان یزد طبق آمارهای موجود حدود 89 هزار نفر مشمول بیمه این صندوق هستند تاکنون تنها 20 درصد آنان زیرپوشش قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: بیمه اجتماعی کشاورزان استان یزد از میانگین کشوری حدود 4 درصد پایین تر است و این آمار شایسته استان نیست و برای جذب مشمولان در پوشش بیمه کشاورزان نیاز به فرهنگ سازی و همکاری جامعه هدف است .
این مسئول تصریح کرد: طبق مصوبه سال 1383 مقرر شده بود در مدت دو سال تمام جمعیت کشاورز و روستایی که فاقد بیمه هستند زیرپوشش این طرح قرار گیرند.
ابراهیمی از بخشداران، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی مناطق روستایی استان خواست برای شناسایی افراد واجد شرایط، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به آنان برای استفاده از بیمه اجتماعی کشاورزان تلاش کنند.
وی گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد بخاطر کمبود نیرو و پراکندگی مناطق روستایی به تنهایی نمی تواند کار شناسایی و جذب مشمولان طرح بیمه اجتماعی کشاورزان را انجام دهد.
این مسئول اظهار داشت: هم اکنون حدود 800 خانوار در سطح استان یزد از خدمات مستمری این صندوق استفاده می کنند و در سه تا چهار سال آینده اولین گروه بیمه شدگان این صندوق بازنشسته می شوند.
استان یزد دارای 10 شهرستان و افزون بر یک میلیون و 80 هزار نفر جمعیت است که حدود 30 درصد آنان در مناطق روستایی زندگی می کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار