سرپرست جمعیت هلال احمر استان یزد از آمادگی کامل این جمعیت برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد.
کد خبر: ۳۱۰۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹ 13 October 2016

به گزارش تابناک یزد،عباس احدپور ظهر امروز در جلسه کمیته امداد و نجات ستاد اربعین استان یزد اظهار داشت: کمیته امداد و نجات ستاد اربعین حسینی استان یزد با تمام توان آماده خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی است و آمادگی لازم در این زمینه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تصمیم‌های مناسبی برای ارائه خدمات به زائران مصوب شده است، بیان کرد: جمعیت هلال احمر آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی دارد و همکاری‌های لازم را با سایر دستگاه‌های امدادرسان خواهد داشت.

احدپور ادامه داد: بر اساس مصوبات کمیته امداد و نجات ستاد اربعین استان یزد، پنج دستگاه از آمبولانس‌های جمعیت هلال احمر استان یزد طبق نظر سازمان امداد و نجات به مناطق مرزی و یا کشور عراق اعزام می‌شود و بقیه آمبولانس‌ها نیز برای استفاده در مأموریت‌های احتمالی اربعین حسینی تجهیز و آماده‌سازی خواهند شد.

وی افزود: بر اساس نظرات قبلی مطرح شده در این کمیته، برنامه‌ریزی لازم برای تشکیل یک تیم اضطراری در شعب جمعیت هلال احمر که آمبولانس و امکانات دارند نیز انجام گرفته است.

احدپور اظهار داشت: بسیج جامعه پزشکی استان یزد نیز آمادگی خود را برای استقرار تیم پزشکی در پایگاه‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان حد فاصل زمانی ورود و خروج زوار اربعین به استان یزد اعلام کرده و اداره کل بهزیستی استان نیز برای ارائه خدمات مددکاری و روانشناسی اعلام آمادگی کرده است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان یزد خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز آمادگی خود  را برای همکاری با جمعیت هلال احمر و کمیته امداد و نجات در زمینه تجهیز و به کارگیری آمبولانس‌ها در صورت نیاز اعلام کرده است.

وی عنوان کرد: بر اساس مصوبات جلسه قبل کمیته امداد و نجات اربعین حسینی، مقرر شده برای اسکان اضطراری، فضای حسینیه‌ها، تکایا و اماکن عمومی نظیر سالن‌های ورزشی و ... مورد استفاده قرار گیرد و در صورت نیاز از پارک‌های استان نیز برای اسکان استفاده شود.

احدپور یادآور شد: مدیریت بحران استانداری یزد نیز در زمینه اسکان زوار اربعین حسینی هماهنگی‌های جامع با شهرداری به عمل آورده و به زودی نتیجه را به جمعیت هلال احمر استان یزد اعلام می‌کند ضمن اینکه پیشنهاد می‌شود کمیته بهداشت و درمان پیگیر حضور مترجمین زوار ایرانی که از مسیر یزد تردد می‌کنند، باشند.

 در این کمیته همچنین مصوب شد هماهنگی‌های لازم پیرامون برگزاری مانور عملیاتی و غیرعملیاتی توسط معاونت بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر و مدیریت بحران استانداری یزد انجام شده و نتیجه اعلام شود.

همچنین برای خدمات‌رسانی به زائران ایرانی در کربلا نیز مقرر شد که تجهیز درمانگاه بسیج جامعه پزشکی در کربلا پیگیری و هماهنگی‌های لازم از سوی معاون بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر استان به عمل آید.

در این جلسه کمیته امداد و نجات ستاد اربعین حسینی مقرر کرد که سازمان حج و زیارت استان یزد به تمام کاروان‌ها در زمینه تزریق واکسن مننژیت، توصیه‌های لازم را داشته باشد.

تاکنون از استان یزد حدود 5 هزار و 500 نفر برای سفر به عراق و شرکت در پیاده‌روی بزرگ اربعین ثبت‌نام کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود بعد از دهه اول محرم، آمار ثبت‌نام کنندگان افزایش چشمگیری پیدا کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار