نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: ایستادگی در برابر دشمنان امت اسلام اوج بصیرت است که باید همواره به آن عنایت خاص داشت.
کد خبر: ۳۱۱۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷ 14 October 2016
به گزارش تابناک یزد،آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های نماز جمعه امروز شهر یزد با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و امام سجاد(ع) به پیام های عاشورای حسینی اشاره و افزود: داشتن بصیرت در مقابل مسائل مختلف از پیام های اصلی مکتب سرخ حسینی است.
وی ادامه داد: در سایه تقوای الهی و عمل به وظایف شرعی، بصیرت حاصل می شود که بدون شک در سایه همین مسئله است که می توان توطئه های دشمنان را نقش بر آب کرد.
امام جمعه یزد در ادامه به تهدید نرم دشمنان علیه انقلاب اسلامی اشاره و از خانواده ها خواست تا همواره نسبت به این موضوع حساس باشند و در تربیت نسل جوان بکوشند.
ناصری گفت: مادران و عموم اعضای خانواده همگی در تربیت درست فرزندان نقش آفرین هستند و اگر کودکان و نوجوانان ما با عشق امام حسین (ع) خوب تربیت شوند تهدید نرم بی اثر است.
وی افزود: دشمنان سعی دارند از طریق فضای مجازی و برنامه های فرهنگی اهداف خود را در کشور دنبال کنند بنابراین همه در قبال آن مسئول هستند و بیداری موجب شکست توطئه های کفر جهانی است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد همچنین به عزاداری های مردم اشاره و گفت: مردم دنیا شاهد و ناظر این مراسم ها و نوحه خوانی ها هستند بنابراین باید خیلی دقیق و پرمحتوا انجام گیرد.
ناصری به شهادت حضرت امام سجاد و همچنین به نقش مهم حضرت زینب کبری (س) در واقعه عظیم کربلا اشاره و بر شناخت راه ائمه اطهار (ع) تاکید کرد.
وی گفت: راه عزت در گرو همین عزاداری ها و شناخت ها و حرکت جدی در مسیر مکتب و آموزه های دین است که باید نسل به نسل پیگیری و همه برای تحقق اهداف امام حسین (ع) بکوشند .
امام جمعه یزد با اشاره به اینکه تجمع بزرگ هیات های عزاداری استان یزد روز شنبه در حسینیه امیر چقماق برگزار می شود بر حضور گسترده هیات ها و مردم تاکید کرد.
ناصری همچنین به هفته اولیا و مربیان اشاره و بر همکاری خانه با مدرسه و نظارت بر فعالیت های تربیتی و پرورشی دانش آموزان اشاره نمود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار