تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: اگر مدیریت حضرت زینب(س) در کاروان اسرا و وقایع بعد عاشورا نبود کربلا امروز وجود نداشت.
کد خبر: ۳۱۱۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰ 14 October 2016
به گزارش تابناك رضوي، آیت الله سید محمد سعیدی روز جمعه در مراسم تجمع رهروان زینبی در محل امام زادگان ناصر و یاسر شهرستان بینالود افزود: آنچه ابا عبدالله(ع) انجام دادند از مدینه شروع شد و در مکه و کربلا ادامه یافت و با شهادتشان وظیفه ای که به عهده داشتند تمام شد.
وی ادامه داد: مهم فکر و منطق امام حسین(ع) است که حضرت زینب(س) با خطبه های افشاگر خود منطق و پیام خون آن حضرت را منتقل کردند.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: حضرت زینب(س) داستان و حماسه کربلا را تبلیغ و کاروان اسرا را هدایت کردند و نقش محوری ایشان در کنار حضرت سجاد(ع) بود که عبارت پیروزی خون بر شمشیر را به اثبات رساندند.
وی افزود: خطبه امام سجاد(ع) با مقدماتی که حضرت زینب(س) پیش از آن ایراد کرده بودند تیر خلاصی شد به جنازه نیمه جان یزید و دودمان بنی امیه.
آیت الله سعیدی ادامه داد: این خطبه آنچنان یزید را رسوا کرد که وی مجبور شد ابن زیاد را به واسطه شهادت امام حسین(ع) لعنت کند و آن را اقدامی خودسرانه از طرف وی عنوان نماید.
وی در توصیف مقام علمی زینب کبری(س) گفت: حضرت سجاد(ع) عمه بزرگوار خود را به عنوان عالمی که نیاز به معلم نداشتند خطاب کردند.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: از سویی حضرت زینب(س) در سن شش سالگی در ماجرای خطبه فدکیه همراه حضرت فاطمه(س) حضور داشتند و سپس راوی آن خطبه شدند و در بزرگسالی نیز برای زنان کوفه تفسیر قرآن می کردند.
وی ادامه داد: حضرت خدیجه(س) با سرمایه و دارایی خود پیامبر(ص) را یاری کردند و حضرت فاطمه(س) با شهادت خویش به حمایت از مقام ولایت پرداختند و همچنین ایشان حلقه وصل نبوت به امامت شدند و از دامن ایشان نسل امامت بوجود آمدند.
 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار