تحلیل گزارش‌ منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران
در آخرین گزارش‌های منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران نشان می دهد که نرخ بیکاری اگر چه در بهار امسال نسبت به سال گذشته ۱.۴ درصد رشد کرد اما این روند در استان قم 4.2 درصد رشد داشته است و مجموها به 14.1 درصد رسیده است و برای اولین بار در طول 37 سال گذشته استان قم با وجود ظرفیت های بالای اقتصادی، بالاترین رشد نرخ بیکاری را در کل کشور داشته است.
کد خبر: ۳۱۱۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰ 15 October 2016
به گزارش تابناک قم، با توجه به ارائه جدیدترین گزارش از سوی مرکز آمار ایران و نکات قابل توجه در این گزارش در مورد استان قم طی گزارش های به تحلیل این گزارش در وضعیت اشتغال و سطح در آمد مردم قم و ... خواهیم پرداخت اما به دلیل اینکه در حال حاضر اشتغال مشکل اصلی جامعه اجتماعی ایران می باشد ابتدا این مهم را مورد نقد و بررسی قرار دادیم.

بیکاری به عنوان یک پدیده ی مخرب اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، همواره از جمله دغدغه های اساسی مردم و مسئولین بوده است و بر همین اساس است که دکتر روحانی در دوره تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری 92 نخستین قدم خود را ، مهار بیکاری عنوان نمود.

در طول سه سال گذشته مردم ایران امیدوار بودند که وعده های رئیس جمهور جدید و تیم اقتصادی وی بتواند تحول ملموسی در سطح اقتصاد ایران ایجاد نماید اما نه وعده تحول اقتصادی در 100 روز اول ریاست جمهوری توانست برای بیکاری کشور کاری کند و نه توافق هسته ای ! و این روند اگرچه در کل کشور تسری دارد اما در استان قم به شکل خطرناکی در حال افزایش است.

در آخرین گزارش‌های منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران نشان می دهد که نرخ بیکاری اگر چه در بهار امسال نسبت به سال گذشته ۱.۴ درصد رشد کرد اما این روند در استان قم 4.2 درصد رشد داشته است و مجموها به 14.1 درصد رسیده است و برای اولین بار در طول 37 سال گذشته استان قم با وجود ظرفیت های بالای اقتصادی،  بالاترین رشد نرخ بیکاری را در کل کشور داشته است.

افزایش ناگهانی بیکاری در استان قم درحالی است که در دولت گذشته هیچگاه از میانگین کشور بالاتر نبوده است اما حالا استان قم به برکت مسئولان ذیربط 2.1 درصد از میانگین بیکاری کل کشور بالاتر است ! اتفاقی که نشان می دهد این دولت حتی روی کاغذ هم نتوانسته است نرخ بیکاری را ثابت و یا کاهش دهد.

با وجود ادعای دولت مبنی بر تحقق فرصت های جدید شغلی در کشور، اما نمودار بیکاری در استان قم طی 3 سال گذشته نشان می دهد نرخ بیکاری همواره رو به افزایش است و مشکل اشتغال جوانان هر روز بقرنج‌تر و پیچیده‌تر می شود و اگر از سفر استاندار قم به کشور چین چشم پوشی کنیم که آخر هم معلوم نشد که چه دستاوردی برای قم داشته است، تنها به مصاحبه هایی بر می خوریم که حل مشکل بیکاری در قم را یا نیازمند عزم جدی مسئولان در تراز ملی دانسته و یا برخورد با اشتغال اتباع خارجی غیر مجاز ! و سر آخر هم معلوم نمی شود استاندار به عنوان نماینده دولت در استان در این زمینه چه نقشی دارد!

منبع: قم نا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار