کد خبر: ۳۱۲۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱ 16 October 2016
به گزارش تابناک یزد،پرونده واگذاری املاك كه ابعاد گسترده‌اي به همراه داشت، نتوانست جريان هوادار قاليباف را خاموش نگه دارد و منجر به طرح ادعاهايي از سوي عباس سليمي نمين، فعال سياسي اصولگرا و مدير دفتر مطالعات و تدوين تاريخ ايران درباره شهردار كنوني و اسبق تهران شد.
 
غلامحسين كرباسچي شهردار اسبق تهران در پي ادعاهاي سليمي نمين مبني بر بي‌حساب و كتاب بودن تعاوني‌ها و بذل و بخشش‌هاي شهرداري در دوره مديريت او گفته بود: «اصولا در زمان بنده زمين يا امكاناتي به تعاوني‌ها داده نمي‌شد و فرد يا جناحي كه بدون سند درباره مساله‌اي سخن مي‌گويد، بايد شرمسارباشد.» پس از آن بود كه عباس سليمي نمين، شهردار اسبق تهران را به مناظره دعوت كرد و گفت:«در صورت عدم اثبات ادعاهايتان ناچار به بررسي عملكرد در دوره مديريت شما در شهرداري تهران هستم.»
 
براي دفاع از حيثيتم به بررسي عملكردتان مي‌پردازم
 
ماجرا چنين بود كه عباس سليمي نمين اظهار داشت: «تعاوني‌ها در زمان شهرداري كرباسچي هيچ نظمي نداشت و شهرداري در آن زمان هر چه مي‌خواست بذل و بخشش مي‌كرد، اما قاليباف به تعاوني‌ها نظم بخشيد.» اما كرباسچي با مردود دانستن اين ادعا پاسخ داد:«اصولا اداره و تشكيل و نظارت بر تعاوني‌ها ربطي به شهرداري ندارد كه شهردار بخواهد به آنها نظم دهد» بخش بعدي واكنش سليمي نمين بود كه با ارسال نامه‌اي به خبرگزاري دولت، شهردار اسبق تهران را به مناظره دعوت كرد. در متن نامه ارسالي سليمي نمين خطاب به كرباسچي آمده است:«بايد اذعان دارم كه واكنش به دور از انتظار و بسيار تند شما به انتقادي رسانه‌اي تعجب مرا برانگيخت.
 
جناب آقاي كرباسچي! اگر شما به عنوان دارنده رسانه‌هاي مختلف با وزانت مطالبه سند مي‌كرديد و بنده از ارائه آن اجتناب مي‌كردم، حق داشتيد سوابق چند د‌هه‌اي روزنامه‌نگاري حق‌طلبانه مرا زير سوال ببريد؛ كما اينكه اگر خبرگزاري جمهوري اسلامي مستندات مرا مطالبه مي‌كرد و من قادر به ارائه آن نبودم، مي‌توانست از درجش خودداري كند؛ بنابراين بنده از جناب عالي دعوت مي‌كنم تا با مشاركت در يك گفت‌وگوي رسانه‌اي با ارائه مستندات، اقدامي شايسته و در خور شان افرادي فرهنگي در راه مبارزه با فساد صورت دهيم.» وي در پاسخ به اين بخش از جوابيه كرباسچي كه گفته بود«از اينكه يك مورخ چنين استدلال كند، بايد درِ تاريخ مبتني با اين استدلال را بست.»، هم تاكيد كرده بود: «در وهله اول مايلم درباره موضوعي كه مورد اهانت قرار گرفته‌ام با شما وارد بحث شوم و مستندات خويش را ارائه دهم. پيشنهاد مي‌كنم همان پرونده ادعايي«املاك نجومي» را به بحث و بررسي بگذاريم».
 
سليمي‌نمين يادآور شده است:«اگر قبل از اثبات وقوع تخلفي در شهرداري بر طبل «املاك نجومي» بكوبيد اين شائبه ايجاد خواهد شد كه در آستانه انتخابات سال ۹۶ با تصور اينكه شهردار تهران رقيب جدي كانديداي مورد نظرتان است در مقام تخريب وي برآمده‌ايد.» او در بخش پاياني هم آورده است: «اميدوارم هرچه سريع‌تر دست‌كم امكان بررسي تخلفات ادعايي صورت گرفته در مديريت كنوني شهرداري را فراهم آوريد تا به صورت منطقي و به دور از هرگونه شائبه، موجبات رشد سياسي جامعه را رقم زنيم. البته در صورتي كه مايل به انجام اين وظيفه ملي نيز نباشيد ناگزير خواهم بود براي دفاع از حيثيت خويش به بررسي عملكرد دوران مديريت شما بر شهرداري تهران بپردازم و مسائلي را شفاف سازم تا دست كم شمه‌اي از كار تاريخي بر شما روشن شود.»
 
ادعاي بدون سند شما بايد باعث شرمساري‌تان باشد
 
كرباسچي در پي ادعاهاي سليمي نمين درباره بي‌حساب و كتاب بودن شهرداري و وضعيت تعاوني‌ها دردوره خودش گفت: اصولا در زمان بنده نه تنها زمين يا امكاناتي به تعاوني‌ها داده نمي‌شد، بلكه برعكس تعاوني‌ها معمولا شاكي بودند كه چرا شهرداري اجازه ساخت غيرمجاز به آنان نمي‌دهد، نه تنها كاري به نظم و انضباط تعاوني‌ها نداشتيم، بلكه در واگذاري اراضي به آنان نيز نقشي نداشتيم. واگذاري‌ها يا بذل و بخشش‌هاي نجومي اخير پديده‌اي جديد است. از اينكه يك مورخ چنين استدلال كند، بايد درِ تاريخ مبتني بر اين استدلال را براي هميشه تخته كرد.
 
وي در پايان متذكر شد كه آقاي سليمي نمين عضو فعال ستاد آقاي قاليباف بوده‌اند و اكنون هم دوست دارند كه ايشان در صحنه باشند، و به همين دليل قضيه املاك نجومي را فقط تخريب مي‌دانند. خوب اشكال ندارد، اين آخر و عاقبت ادعاي مبارزه پوشالي و جناحي ايشان با فساد است و حق ايشان است كه به دنبال چنين هدفي باشند؛ ولي وارد شدن به موضوعي كه هيچ آشنايي با آن ندارند و تهمت و افترا زدن با اين توجيه كه طرف پيچيده عمل كرده و سندي از خود باقي نگذاشته است، موجب شرمساري يك فرد يا جناح بايد باشد.
ارمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار