در 8 وزن رده سنی جوانان
تیم جوانان هیأت کشتی استان قم متشکل از 8 فرنگی‌کار راهی رقابت‌های کشتی فرنگی عمومی قهرمانی رده سنی جوانان کشور شد.
کد خبر: ۳۱۲۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳ 16 October 2016
به گزارش تابناک قم، اعزام هشت فرنگی‌کار جوان و آینده‌دار استان قم به رقابت‌های کشتی فرنگی عمومی قهرمانی کشور در حالی صورت گرفت که قم امسال از این رده سنی و از این رشته یعنی کشتی فرنگی جوانان موفقیت‌های بسیار ارزنده‌ای در سطح آسیا و جهان کسب کرده است.

کشتی فرنگی قم امسال دو نماینده در ترکیب تیم اعزامی ایران به رقابت‌های قهرمانی 2016 جوانان آسیا داشت و در این پیکارها فرنگی‌کاران قم یعنی علیرضا نجاتی در وزن 50 کیلوگرم و مهدی ابراهیمی در وزن 74 کیلوگرم با شایستگی موفق به کسب دو مدال برنز و طلا شدند.

علیرضا نجاتی در وزن خود با وجود کشتی‌های بسیار زیبا و فنی که به نمایش گذاشت اما در نهایت به مقام سوم و نشان برنز بسنده کرد اما مهدی ابراهیمی با قهرمانی در وزن 74 کیلوگرم به مدال طلا و سهمیه اعزام به رقابت‌های جهانی جوانان در ماکون فرانسه نیز دست یافت اما آنجا با بدشانسی از رسیدن به مدال بازماند.

اکنون میدان دیگری برای عرض اندام کشتی‌گیران جوان قم فراهم شده و با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده از سوی فدراسیون کشتی برای برگزاری رقابت‌های عمومی کشتی فرنگی قهرمانی جوانان کشور، قمی‌ها در این رشته بار دیگر فرصت نشان دادن قابلیت‌های خود را پیدا کرده‌اند.

فدراسیون کشتی در حالی برای برگزاری رقابت‌های کشتی عمومی قهرمانی رده سنی جوانان کشور در هر دو رشته آزاد و فرنگی برنامه‌ریزی کرده که میزبانی این مسابقات به به تهران سپرده شده و با توجه به شرایط و سهمیه پیش‌بینی شده برای قم در این رقابت‌ها، تیمی متشکل از هشت کشتی‌گیر در رشته فرنگی به این پیکارها اعزام شد.

بدین‌ترتیب کشتی‌گیران قم در تلاش برای کسب مقام‌های اول تا سوم و مدال‌های طلا، نقره و برنز رقابت‌های کشتی عمومی قهرمانی رده سنی جوانان کشور به روی تشک می‌روند در حالی که این مسابقات علاوه بر اهمیت برای کسب مدال، یکی از مراحل انتخابی تیم ملی جوانان نیز به شمار می‌رود.

با توجه به زمان‌بندی صورت گرفته برای برگزاری رقابت‌های کشتی عمومی جوانان کشور، این پیکارها از امروز تا بیست و نهم مهرماه به میزبانی خانه کشتی شماره دو تهران برگزار می‌شود و ترکیبی از بهترین‌های کشتی قم برای کسب مدال و اثبات شایستگی‌های خود به روی تشک می‌روند.

مسابقات کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی عمومی یا اوپن رده سنی جوانان کشور با عنوان گرامیداشت هفته تربیت‌بدنی و ورزش برگزار می‌شود و کشتی‌گیران شرکت کننده در اوزان 46، 50، 55، 60، 66، 74، 84، 96 و 120 کیلوگرم با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

در حالی که وزن‌کشی بدون ارفاق وزن برگزار خواهد شد، همچنین با توجه به محدودیت سنی در نظر گرفته شده از سوی فدراسیون کشتی، تنها کشتی‌گیران متولد دهم دی‌ماه سال 1378 تا دوازدهم دی‌ماه سال 1375 مجاز به حضور در این رقابت‌ها هستند.

از سوی دیگر کشتی‌گیران متولد یازدهم دی‌ماه سال 1378 تا دهم دی‌ماه سال 1379 نیز که یک سال کوچک‌تر محسوب می‌شوند با رضایت‌نامه محضری ولی و گواهی پزشکی امکان حضور در این مسابقات را دارند و کشتی‌گیرانی که صغر سن گرفته باشند فقط با تاریخ تولد اولیه خود می‌توانند در این رقابت‌ها به میدان بروند.

این در حالی است که هشت فرنگی‌کار جوان استان قم در این مسابقات رضا مردی، جواد شوکت، محمد نیازی، ابوالفضل زینتی‌رفاه، محمد شفاهی، محمد آبان‌گاه، محمد مسگر و امیرحسین قرنلی ترکیب تیم قم در این دوره از رقابت‌های کشوری را تشکیل می‌دهند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار