نماینده مردم قصرشیرین:
نماینده مردم قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مسئولین استان همتی کنند، مرز سومار آماده تردد زوار اربعین حسینی است.
کد خبر: ۳۱۲۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱ 17 October 2016
به گزارش نابناک و به نقل از ایسنا،فرهاد تجری در این باره اظهارکرد: مدتهاست پیگیر تردد زوار اربعین حسینی از مرز سومار هستیم و در این باره حتی تذکرات لازم به مسئولین اجرایی کشور در صحن علنی مجلس را داده‌ایم.

 
وی ادامه داد: آخرین تماس را دیروز با آقای اوحدی رییس سازمان حج و زیارت کشور گرفتم و در آخرین لحظات که کار مرز سومار برای تردد زوار داشت منتج به نتیجه می‌شد، متوجه شدیم علی‌رغم هماهنگی به وجود آمده، مسئولین استان کرمانشاه اعلام کرده‌اند ما آمادگی تردد زوار از این مرز را نداریم.


این نماینده مجلس اظهارکرد: مسئولین استان عدم آمادگی زیرساخت های لازم در مرز سومار را بهانه کرده و مانع از عبور زوار از این مرز شده‌اند.

 
تجری در خصوص شرایط آنسوی مرز سومار نیز گفت:  اینکه می گویند شرایط در آنسوی مرز سومار فراهم نیست فقط یک بهانه جویی است، چراکه طرف عراقی پای کار آماده و در حال تجهیز آنسوی مرز سومار به گیت های ورود و خروج و دیگر زیرساخت های لازم است، بنابراین ما در آنسوی مرز سومار هیچگونه مشکلی نداریم.
 
نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استاندار کرمانشاه نباید به سخنان بهانه جویانه مشاورین و مدیرانش گوش کند، افزود: اگر مشاورین و مدیران استان کرمانشاه قضیه را سخت نگیرند، مرز سومار آماده تردد زوار اربعین است.


وی خاطرنشان کرد: مردم هم قطعا از این مرز برای تردد در ایام اربعین آنچنان انتظاراتی ندارند که نشود فراهمش کرد.

 
تجری تصریح کرد: در حالی که استان ایلام در شهرستان مرزی مهران به دنبال باز کردن دومین مرز است، استان کرمانشاه با داشتن مرزهای متعدد و رسمی با کشور عراق، توانایی اعزام زوار اربعین حسینی را ندارد.
 

این نماینده مجلس اظهارکرد: در حال حاضر هم وزارت خارجه، هم دستگاه های امنیتی و انتظامی و هم سازمان حج و زیارت پای کار آمده اند و آمادگی خود را برای تردد زوار از مرز سومار اعلام کرده‌اند  و انتظار داریم که استاندار کرمانشاه نیز قدری جدی تر به این موضوع ورود پیدا کند.

 
وی تاکید کرد: با توجه به عدم امکان تردد زوار از مرز بین المللی خسروی، این بهترین شرایط ممکن است که بتوانیم زوار خود را از مرز سومار راهی این سفر زیارتی کنیم.

 
تجری یادآور شد: مردم استان کرمانشاه از قدیم الایم همواره پذیرای زوار عتبات عالیات بوده و خودشان به صورت خودجوش همه بسترهای لازم برای پذیرایی از آنها را فراهم کرده و می کنند، لذا نباید این قضیه را خیلی سخت گرفت.
 

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر رسانه ها پای کار آمده و افکاری عمومی را آماده کنند و مطالبه گرانه قضیه مرز سومار را دنبال کنند، هنوز این شانس را داریم که اربعین امسال بتوانیم شاهد تردد زوار از مرز سومار باشیم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
مسئولین همت کنندبخاطراقای تجری عده ای ازمردم دران سوی مرزکشته شوند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار