رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد مقدس با تأکید بر اینکه قاچاق هم اکنون به صورت کامل در بازار میوه و تره‎‌بار مشهد مقدس کنترل شده است، گفت: تنها قیمت سیر به علت کمبود تولید قدری بالا رفته اما نمونه‌های قاچاق آن در بازار دیده نمی‌شود.
کد خبر: ۳۱۴۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵ 19 October 2016
به گزارش تابناك رضوي، حیدر ساکن اظهار داشت: هم‌اکنون کشورهایی مانند کره جنوبی و روسیه برای صادرات در نظر گرفته شده‌اند اما زیرساخت‌های حمل و نقلی مانند کامیون‌های یخچال‌دار مناسب و یا کانتینرهای حمل دریایی برای ارسال این محصولات به آنها وجود ندارد و به همین علت نمی‌توان روی بازارشان مانور زیادی داد.

وی با اشاره به فسادپذیری محصولاتی مانند میوه و تره‌بار خاطرنشان کرد: برای حمل و نقل آنها باید بتوان تجهیزات مناسبی که از تخریب آنها پیشگیری کرده را تأمین کرده و علاوه بر این امکان بسته‌بندی مناسب را برای آنها فراهم کرد.

رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد مقدس تصریح کرد: با این حال هم اکنون برخی از محصولات کشاورزی خراسان رضوی به کشورهایی مانند سومالی، حاشیه خلیج فارس، افغانستان، عراق، پاکستان و ترکمستان صادر می‌شوند که می‌توان برای تقویت بازار آنها برنامه‌ریزی داشت.

ساکن با تأکید بر اینکه قاچاق هم اکنون به صورت کامل در بازار میوه و تره‎‌بار مشهد مقدس کنترل شده است، بیان کرد: تنها قیمت سیر به علت کمبود تولید قدری بالا رفته اما نمونه‌های قاچاق آن در بازار دیده نمی‌شود.

وی با اشاره به ورود بخش خصوصی برای ذخیره‌سازی میوه به منظور تنظیم بازار شب عید، خاطرنشان کرد: نهادهای دولتی تا کنون ورودی به این امر نداشته و برای آن مانند سال گذشته دستورالعملی را ابلاغ نکرده‌اند.

منبع:‌ تسنيم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار