مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران مطرح کرد :
مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران با اشاره به نقش ایثارگران در حفظ امنیت ، عزت و استقلال کشور گفت : امیدواری این عزیران به آینده از برنامه های اولویت دار دولت تدبیر و امید است.
کد خبر: ۳۱۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۷ 05 May 2015

 به گزارش ایرنا، غلامرضا یاوند عباسی در نشست شورای اداری استان اردبیل با اشاره به اینکه برای رسیدگی به امور ایثارگران و جانبازان قوانین و مقررات زیادی وجود دارد، تصریح کرد : مشکل اساسی در این ارتباط ، برداشت ها و تفسیرهای نادرست از قوانین و اجرای نادرست آنهاست.

وی با اشاره به اینکه اکثر جانبازان و ایثارگران کشور به لحاظ برخورداری از عزت نفس و نیز توجه به معنویت به دنبال بهره مندی از امتیازهای مادی نیستند، گفت : ما مسوولان دست کم باید مشکل مربوط به دارو و درمان این عزیزان را به کمترین حد ممکن برسانیم.

او ادادمه داد : در ماده 49 قانون بیمه ، قسمتی از مقررات مالی دولت در ارتباط با تکالیف و وظایف درمان جانبازان مشخص شده است و در آن آمده است جانبازان و ایثارگران باید از تمام خدمات دارویی و درمانی که برای همه کارکنان دولت ارایه می شود برخوردار باشند اما این عزیزان از پرداخت کسورات قانونی معاف خواهند بود.

عباسی بیان کرد: بهره مندی جانبازان از مواردی که در تعهد بیمه ها نمی باشد بر عهده اداره های امور ایثارگران و جانبازان می باشد.

وی اضافه کرد: پارسال در این زمینه مشکل هایی وجود داشت و امیدواریم با اقدام هایی که ازسوی دولت انجام گرفته است امسال شاهد رفع آن باشیم.

وی بهره گیری از داشته های ارزشمند در استان های مختلف کشور برای شناساندن و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و رفع مشکل ایثارگران را کاری مفید و موثر دانست و ادامه داد : بعضی از استان های کشور دارای گنجینه ها و شاخصه های ارزشمندی در این ارتباط می باشند که باید از آنها استفاده کرد.

او افزود: در صورت توجه به اینگونه داشته های ارزشمند در نقاط مختلف کشور و برنامه ریزی برای اجرای صحیح قوانین مرتبط با ایثارگران می توان از آنها به عنوان یک سنت حسنه و ماندگار برای سایر استان ها بهره گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار اردبیل نیز در این نشست گفت : مشغله های کاری ممکن است ما مسوولان را از پرداختن به مسایل ایثارگران دور نگهدارد اما برای آنکه در دنیا و آخرت شرمنده این عزیزا نباشیم باید دین خودمان را در این زمینه ادا کنیم.

مجید خدابخش افزود : امینت ، عزت و استقلالی که با رشادت و جانفشانی های ایثارگران در طول انقلاب اسلامی و نیز دفاع مقدس نصیب کشورمان شده است را مرهون تمام شهیدان گرانقدر ، جانبازان ایثارگران و خانواده های آنان می باشیم و باید به شکل مطلوب از پیروان این فرهنگ که گنجینه بسیار ارزشمندی می باشد پاسداری نماییم.

به گزارش خبرنگار ایرنا در پایان این نشست از شش اداره و سازمان دولتی استان اردبیل که نقش موثری در خدمات رسانی به ایثارگان و نیز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشتند با اهدای لوح سپاس تقدیر گردید.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار