دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: 90درصد مکمل‌هاي ورزشي قاچاق هستند.
کد خبر: ۳۱۶۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰ 23 October 2016
به گزارش تابناك رضوي، معاون سیاسی فرماندار مشهد در سومین همایش باشگاه‌های خصوصی خراسان رضوی که در سالن همایش‌های هتل پارس مشهد برگزار شد، بابیان اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم، عنوان کرد: امروز فضای مجازی تبدیل به یک تهدید شده است، با این نگرش موضوع ورزش می‌تواند در حوزه اخلاق اجتماعی بسیار تأثیر گزار باشد.

حیدر خوش‌نیت ادامه‌ داد: امروز برای گسترش عرصه ورزش در جامعه نیازمند مشارکت و ورود بخش خصوصی هستیم، در حال حاضر21 درصد ورزش همگانی ما به‌وسیله بخش خصوصی مدیریت می‌شود اما باید این آمار را به 95 درصد برسانیم.

وی یادآور شد: ساختار اداره کردن کشور باید به سمتی برود که بخش خصوصی در این فضا فعالیت کند.

محمدابراهیم افشاری دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی نیز در این همایش با تأکید بر اینکه قاچاق کالا امروز تبدیل به موضوع روز رسانه‌ها شده است، تصریح کرد: طبق آمار قاچاق کالا به تمام بخش‌های کشور آسیب وارد می‌کند.

وی اضافه کرد: طی 6 ماه گذشته بیش از 1200 انبار کالای قاچاق کشف شد که ارزشی برابر با 7 هزار میلیارد تومان داشته است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی با اشاره به ضررهای سیگار برای انسان، اظهار کرد: طبق اطلاعات به‌دست‌آمده دریکی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس 25 کارخانه با برندهای تولیدی سیگار دنیا فعالیت می‌کنند و روزانه با 70 قایق این سیگارها را به سمت بندرهای کشورمان انتقال می‌دهند که این قایق‌ها موشکی است که تیر و ترکش‌هایش بسته‌های سیگار است.

افشاری با اعلام اینکه در بحث تقلب و بسته‌بندی کالا تحرکات زیادی مشاهده‌شده است، خاطرنشان کرد: پاکستان محل تولید مکمل‌های ورزشی، قرص‌ها و داروهای تقلبی در منطقه است، سالانه 400 میلیون دلار گردش مالی مکمل‌های ورزشی در کشور است و 90 درصد آن قاچاق است، باشگاه‌های ورزشی و خصوصی ساماندهی شده در استان از عرضه مکمل‌های ورزشی خصوصاً غیرمجاز جلوگیری کرده‌اند.

رئیس اداره اماکن عمومی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی در ادامه این همایش با بین اینکه باید باشگاه‌های ورزشی از اسامی ایرانی برای نام مجموعه استفاده کنند، گفت: تبلیغ باشگاه‌های ورزشی در فضای مجازی ممنوع است.

سرهنگ مهدی منصور زاده ادامه داد: طی بازدیدهای صورت گرفته مشاهده شد که در برخی باشگاه‌های ورزشی مسائلی همچون شرط‌بندی و استفاده از موسیقی‌های غیرمجاز صورت می‌گیرد که با این‌گونه موارد برخورد می‌شود، همچنین استفاده از خال‌کوبی برای ورزشکاران امری ناپسند است و نباید انجام شود.
 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار