رئیس جمعیت هلال احمر تربت حیدریه گفت: درمانگاه این جمعیت امسال با همکاری اداره بهزیستی 615 نوزاد را در این شهرستان زیر پوشش غربالگری شنوایی قرار داد.
کد خبر: ۳۱۶۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷ 24 October 2016
به گزارش تابناك رضوي، رضا مومن زاده افزود: اجرای برنامه غربالگری با هدف تشخیص و مداخله به هنگام مشکلات شنوایی نوزادان و شیرخوارگان و نیز پیشگیری به موقع از معلولیت صورت می گیرد.
وی گفت: در این طرح نوزادان از بدو تولد تا سه ماهگی مورد آزمایش قرار می گیرند که شامل آزمایش گسیل های صوتی گوش یا مرحله نخست است.
بر اساس آمار اداره ثبت احوال خراسان رضوی از ابتدای امسال نزدیک به 2 هزار و 500 نفر در شهرستان تربت حیدریه متولد شده اند.
این در حالی است که به گفته رئیس جمعیت هلال احمر در این مدت والدین تنها 615 نوزاد خود را برای انجام آزمایش شنوایی به تنها پایگاه طرح غربالگری برده اند.
کارشناس پیشگیری اداره بهزیستی تربت حیدریه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: طرح غربالگری از ضرورتهایی است که هنوز بسیاری خانواده ها از مزایای آن آگاه نیستند و اگر هم باشند شاید 175 هزار ریال هزینه آنرا زیاد بدانند.
حسین احمدی افزود: این در حالی است که چنانچه خانواده ها نسبت به این مهم و حتی در صورت نیاز انجام مرحله دوم طرح یا تکمیلی تشخیصی(‏ABR‏‏A) اقدام کنند چه بسا در مراحل بعدی مجبور به پرداخته هزینه های گزاف همچون کاشت حلزون شنوایی نباشند.
وی هزینه کاشت حلزون شنوایی در مراکز دولتی را 60 میلیون و در مراکز آزاد 300 میلیون ریال اعلام کرد.
این کارشناس متولی غربالگری را اداره بهزیستی ذکر و بیان کرد: طبق تکلیفی که مشخص شده هم اینک تنها یک درمانگاه هلال احمر تربت حیدریه غربالگری را انجام می دهد.
شهرستان تربت حیدریه دارای چهار بخش مرکزی، جلگه رخ، کدکن و بایگ، چهار شهر، هشت دهستان و 136 آبادی است که از این تعداد 121 روستا بالای 20 خانوار هستند
مرکز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار