کد خبر: ۳۲۲۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳ 02 November 2016
به گزارش تابناک یزد،معاون وزیر دادگستری خواستار ایجاد کلینیک حقوق شهروندی در سراسر کشور شد و گفت: این اقدام با شوراهای اسلامی شهر در مناطق مختلف کشور عملی خواهد شد.

 محمود عباسی در جلسه علنی شورای شهر یزد با اشاره به اینکه حقوق شهروندی برای همه افراد جامعه لحاظ شده و سلب شدنی نیست، اظهار داشت: حقوق شهروندی که در جامعه اسلامی ایران تدوین شده متفاوت با حقوق بشر غربی‌ها و آمریکایی ها است.

وی عنوان کرد: حقوق شهروندی در کشور ما برگرفته از دین اسلام و فرهنگ و تمدن ایرانی است و دین اسلام این حقوق را برای همه افراد جامعه لحاظ کرده و آن را از فردی سلب شدنی نمی داند.

عضو کمیته اخلاق زیستی ادامه داد: یکی از حقوق مردم که باید از آن بهره مند شود، ارائه همین آموزش‌های حقوق شهروندی است که دولت باید این حق را ادا کند و با ایجاد کلینیک‌های حقوق شهروندی، مردم را از این حق بهره مند کند.

عباسی تصریح کرد: با وجود اینکه بخشی از مردم ایران از حقوق شهروندی خود مطلع نیستند و آموزش های لازم را در این زمینه دریافت نکرده اند، حقوق شهروندی به شکل بسیار خوبی در مورد آنها رعایت می شود.

وی ادامه داد: حقوق شهروندی ما یک بسته ارائه شده از غرب و آمریکا نیست بلکه بسته ای ارائه شده از آیین اسلام و تمدن ایران است و مختص عده ای خاص نیست.

معاون بازرسی رئیس جمهور ادامه داد: این در حالی است که در آمریکا و کشورهای اروپایی، در شرایطی دم از حقوق بشر می زنند که به بهانه های واهی به کشورهای مسلمان حمله و مردم مسلمان این کشورها را کشتار می کنند.

عباسی ادامه داد: قانون اساسی ما به بهترین نحو ممکن در یک فصل به حقوق شهروندی پرداخته و آن را برای همه افراد جامعه لحاظ کرده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار